Hamilton-Robe - Reisverslag uit Robe, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Hamilton-Robe - Reisverslag uit Robe, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Hamilton-Robe

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

08 November 2009 | Australië, Robe

Goedendag,
Het heeft enkele dagen geduurd voordat de nieuwe foto's konden worden geshowd en intussen zitten we dus weer iets verder. De oude foto's moest ik verwijderen, want helaas lukt het nog niet om meer dan 10 foto's te plaatsen. We blijven proberen om meer ruimte te krijgen.
De laatste foto's: nog iets van Sydney en na Hamilton nog een plaatje van The Grampians. Een heel mooi wandelgebied en we hebben weer mooie bergen gezien. Alleen was het niet zinvol om daar langer dan een dag te vertoeven. Dus weer naar de kust en gisterenmiddag zijn we via Mount Gambier (met 4 kraters, waarvan 1 een intens blauw meer heeft)in Robe neergestreken. Een mooie badplaats, met een heel mooi strand en het zeewater was ook weer op een heerlijke temperatuur. (De laatste keer bij Philip Island was het bar koud). Na een paar uurtjes strand, lekker bijgekleurd,in het warme binnenzwembad van ons motel. Jullie denken natuurlijk dat we alleen maar in de auto vertoeven? Mooi niet hoor, want we genieten opperbest. Gisterenavond heerlijk kreeft gegeten! Komen we niet van aan. Morgen hebben we een dagtocht geboekt op Kangaroo Island, dus direct weer ietsje verder naar het westen. Na morgen via het wijngebied van Mc. Laren Vale, naar Adelaide, vanwaar we zaterdag vertrekken naar Alice Springs. Intussen hebben we wel ruim 7000 k's gereden. Heel veel Aussies staan versteld van onze reis en snappen niet dat wij zo ondernemend zijn. Nou, niet alleen dat, maar ook heel nieuwsgierig!
Ik stop met het verhaal van vandaag, want we moeten op pad, anders halen we cape Jervis niet en we moeten ook nog een overnachtingsplaats in de buurt van de oversteek zoeken, Dus...tot volgende keer. M&M

• 08 November 2009 - 09:32

Jack:

Hoi globetrotters,

Ik sta samen met de Aussies eveneens versteld van de energie en ondernemingslust die jullie tentoonspreiden.
    Menig jongere (ahum) doen jullie dat niet na.
    Wat valt er voor de dames veel te zien en te bewonderen en dan te bedenken dat er nog 2 maanden voor de boeg liggen!
    De foto's zijn heel mooi en goed scherp en gedetailleerd. Leuk om ze te kunnen bekijken dankzij de huidige moderne techniek, dat hadden we vroeger toch niet kunnen bedenken.
    Ik begrijp dat het ondoenlijk is om een kangoeroe of wallabi mee te smokkelen hoewel me dat enig in m'n tuin lijkt, maar zo'n klein koalabeertje, een puppie zullen we maar zeggen, dat past toch wel in een (hand)tas. Als dank zal ik hem 'marma' naar julie noemen en mogen jullie hem (of haar)zo vaak als je maar wilt komen bezoeken en aaien.
    Ik stop want ik wordt wat melig van het bedenken van een tekst.

Veel liefs en blijf genieten.
    Jack

• 08 November 2009 - 10:51

LISETTE EN ANDRE:

lIEVE MENSEN,
    EVEN EEN TEKEN VAN LEVEN UIT AMSTELVEEN.
    GENOTEN VAN JULLIE VERSCHILLENDE REISVERSLAGEN EN LEZEN DAT JULLIE HET GEWELDIG NAAR DE ZIN HEBBEN.
    EVEN EEN BERICHTJE VAN DE FLAT.
    MEVR.KROON IS UIT DE FLAT EN HET HUIS IS LEEG PER 1 DECEMBER
    LISETTE HOUDT HET IN DE GATEN OF ZE WEL ALLES IN TACT LATEN ZODAT ALS JE THUIS KOMT HET PLAFOND ER NOG IN ZIT.
    GENIET MET VOLLE TEUGEN VAN JULLIE FANTASTISCHE REIS EN VAN HET HEERLIJKE LAND.
    DIRECT GAAN WE JE BROER BELLEN WANT DE BLAUWE BRIEVEN STROMEN BINNEN,
    (LICHT OVERDREVEN)
    HEEL VEEL PLEZIER, GROETEN OOK AAN MAUD VAN L EN A

• 09 November 2009 - 07:27

Rina En Rein:

Hallo Maud en Marja,
    Wij leven enorm met jullie mee. We beseffen een klein beetje wat jullie meemaken. Het is zo,n prachtig land om te zijn, afwisseling met telkens weer verrassende vergezichten en kleine details. De bewoners zijn in bijna alle gevallen erg aardig en nieuwsgierig naar wat buitenlanders naar hun land brengt. We hopen dat jullie nog veel leuke dingen zullen meemaken, zeker in the red centre. Groet and take care of yourself.
    Good day mate,s

• 09 November 2009 - 08:04

Jannie:

Zo nieuwsgierige meiden!!!
    De foto,s zijn prachtig. En ik kan mij voorstellen dat jullie volop genieten. En niet alleen van al het moois wat jullie zien!!!!

Liefs jannie

• 16 November 2009 - 21:48

Jasmine En Marcel:

Hoi Maud
    weer een tijd geleden,heb vol bewondering jullie reisverslagen gelezen wat mooi zeg!! Ik kan er van aflezen dat jullie een geweldige tijd hebben daar. Het is elke dag genoten maar dat doen jullie ook zo te lezen. Ik zie je al gaan in de auto met je iphone op de achterbank(ha,ha,ha). Maud we missen je wel hoor en ook de kids! Bedankt voor de leuke kaart dylan die kon niet wachten om met oma de foro's te bekijken bij thuiskomst. Maar dat duurt nog even voor die tijd geniet ervan samen met marja en tot horens!
    Groetjes en dikke knuffel
    Yasmine,Marcel,Anissa en dylan

P.S: De volgende keer wou dylan een klein berichtje achterlaten(hij heeft het nu druk met sinterklaas.Veel tekeningen maken en drinken en suikerklontjes klaarleggen voor het paard.Ik heb maar aan de sint een kalender gevraagd wanneer die hier langskomt hij kan natuurlijk niet overal tegelijk zijn!!(Ha,HA,Ha)

• 24 November 2009 - 12:03

Liesbeth:

Dag dames! wat een avonturen beleven jullie toch! En wat zien jullie veel mooie dingen! Jullie foto's zijn prachtig.

• 01 December 2009 - 15:13

Jenny:

HI MARJA + REISGENOTE,
    Zoals ik zie Marja heb je het reuze naar je zin in Australië. Heerlijk warm en zonnig. Nu maar door naar Nieuw Zeeland. Hopelijk is het daar ook zo aantrekkelijk!
    Hier gaat alles zo zijn gang. De tuin is op het moment niets mee te beginnen. Alles is nogal nat.
    Nog bedankt voor de verjaardagskaart. Hij was precies op tijd.
    Marja nog verder een goede reis en tot horens of ziens,
    Groet, JENNY

Van Auckland naar Thames

29 November 2009

Alice Springs-Perth
Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009