Sydney tot Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Sydney tot Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Sydney tot Hamilton

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

05 November 2009 | Australië, Hamilton

Hallo allemaal,

Weer een berichtje van ons. We zitten nu in Hamilton, aan het begin van de Grampians en we hebben vandaag wel een totpag gehad. Maar even terug naar Sydney. Het lijkt wel een maand geleden. In Sydney begon het slechte weer. De eerste dag hebben we genoten van het uitzicht vanaf de Tower en een tocht door de stad gemaakt. 's avonds op een terras in Darling Harbour genoten van de "mooie" kleding en lekker mensen gekeken. De volgende dag bezochten we de Opera en daarna zou ik de Bridge Climb doen. Nou, dat was een belevenis: in de stromende regen de brug op. Met bakken kwam het omlaag. Marja zou in die tijd een museum bezoeken, maar zat van ellende in een gratis bus, waar ze niet door de ramen kon kijken omdat die beslagen waren. Onvergetelijke dag. Daarna zijn we met een ferry nog naar Manly geweest. Sydney, een mooie stad. blowhole bezocht. Onvergetelijk. Alles vertellen gaat gewoon niet en komt later wel. De Snowy mountains waren overweldigend. En daarna Canberra. Een mooie stad en het parlementsgebouw bezocht. Melbourne viel ons beiden tegen en hadden we snel gezien. Dus door naar de Great Ocean Road. Hier hebben we twee dagen over gedaan en vandaag hebben we wel het mooiste deel gezien. De Twaalf Apostelen, de Bridge en nog veel meer. Ontelbare keren stopten we om foto's te maken. Zien jullie allemaal wel, want dit kunnen we niet navertellen. Zo mooi en overweldigend is de natuur hier.
Vanmorgen: eerst mooie parkieten, toen een wallabie en toen een heleboel Koala's. Hier hebben we al die tijd naar uitgekeken. Ontzettend leuk. En uiteindelijk begon in de middag ook nog eens de zon te schijnen. Een topdag vandaag dus. Overigens is het weer de laatste week hier van slag. Gisterenavond hebben we zelfs de kachel aangehad. Een tegenvaller dus, maar misschien is vanaf vandaag alles weer op de rit. Het land: heel veel creeks komen we tegen. Opgedroogd of heel breed. De mooiste namen hebben ze. O ja, overal komen we toiletten tegen. Zonder te betalen, heel schoon en altijd papier aanwezig. In ieder winkelcentrum kunnen we plassen. Ook de fietsers hebben hier ruim baan. Zelfs op snelwegen wordt gewaarschuwd voor de wielrenners.
Op Philip Island hebben we de kleinste pinquins ter wereld gezien. 's Avonds kwamen ze en masse aan wal. Om 20.01 kwamen in totaal 1187 pinquins op het strand. Heel leuk. We hadden geluk die avond. Hartstikke koud : 3 truinen aan + onze regenjas erover + een deken van het motel + bergschoenen en sokken aan. Onweer en bakken regen. Dus.....wij zaten goed en de mensen die geen trui aanhadden waren snel weg. Wij hadden de tijd om de beestjes te bekijken. Na Melbourne zijn we naar Ballarat gereden en hebben daar een dag in de " goudstad" doorgebracht. Nou, misschien blijven we hier nog een maand extra, want in 2005 is op 13 meter onder de grond nog een klomp goud gevonden. Dus, met een schep en wat geluk en een maand extra vakantie kunnen we misschien nog iets "verdienen". Gekheid, want we genieten zo ook. Kortom: beesten, bloemen (het is hier voorjaar)landschap, rotsen, zee en nog veel meer waar we van genieten. Morgen weer even de bergen in, want de natuur trekt ons meer dan de steden.
Morgen verder, maar op de foto's moeten jullie weer even wachten. Deze computer biedt ons geen mogelijkheden genoeg. Dus.....tot ziens en tot hoors.
Liefs, M & M

• 05 November 2009 - 14:03

Jannie :

Lieve mensen,

Er wordt toch niet wild geplast he in het winkelcentrum??
    En Marja ik moest denken aan Barcelona wij samen in de bus...........het kwam met bakken uit de hemel!!!

Leuk verhaal!! En oh wat leuk die pinquins.Ik leef mee en veel zon voor jullie.

JannieXXX

• 05 November 2009 - 15:07

Michael:

Blijf maar lekkere daar...hier ook herfststormen, regen en steeds weer wat kouder. De pepernoten zijn weer volop te koop.

• 05 November 2009 - 16:26

Vera En Jan:

Hallo Meiden,

Eindelijk een reaktie onzerzijds maar weer veel gebeurd, Vera weer ziekenhuis met de ambulance opgehaald vanwege hevige, onmenselijke pijnen en ja Frank was weer de genezer, gaat dus weer heel goed, nog geen marathon maar dat komt ook wel weer. Maar zo te lezen hebben jullie het dik naar het zin en is het allemaal even mooi, behalve het weer dan even, maar dat zal ook weer opknappen,na regen komt zonneschijn he....Verder gaat hier alles zijn gangetje enw ensen wij jullie nog heel veel plezier daar in verweggiestan.

Dikke knuffel van ons

• 06 November 2009 - 09:00

Olga:

Konnichiwa Marja en Maud,
    Weer terug uit Japan en hier weer een berichtje van mij. Wat jullie allemaal meemaken is echt onbeschrijflijk, zo mooi en volgens mij ook exclusief. Probeer me voor te stellen hoe jullie daar helemaal ingepakt wachten op de pinguins. Jullie hoeven niet meer, zoals wij naar Animal Planet te kijken, want jullie maken het allemaal zelf mee. Geweldig, ben echt wel een beetje jaloers. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, dan kan een beetje regen en storm de pret niet drukken toch! Goede reis verder, liefs Olga

• 09 November 2009 - 10:55

Pamela:

Neem zo'n pinquintje voor me mee, please ! Ik dacht dat jullie mooi weer zouden hebben. Weten jullie hoe het hier is, hetzelfde dus. Maud ik heb je een uitgebreid mailtje gestuurd. Mijn verhaal isniet zo spannend als dat van jullie, maar daarom zijn jullie daar heen gegaan. Niet een maand extra blijven, ik vind het zo lang genoeg.Nog 2 maanden, dus blijf genieten. Liefs.

Verslag uit: Australië, Hamilton

Van Auckland naar Thames

29 November 2009

Alice Springs-Perth
Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009