Alice Springs-Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Alice Springs-Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Alice Springs-Perth

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

29 November 2009 | Australië, Perth

Hallo,
Zondagmorgen, 8.30 uur, strak blauwe hemel, topjes aan. Ja, wij maken jullie allemaal stinkend jaloers. Wij zijn aan de laatste dag in Australie begonnen en gaan nu vanuit Bunburry, waar we 2 nachten zijn gebleven en lekker in de Indische oceaan hebben gezwommen, naar Perth. Vorige week vrijdag kwamen wij daar vanuit Alice vroeg op de dag aan. Nadat wij vanaf het vliegveld een motelkamer hadden geregeld, de auto opgehaald en naar onze kamer. Lag heel gunstig, bijna in het centrum van Perth. Dus na even relaxen, snel de stad in. En dat kun je natuurlijk het beste doen, door gebruik te maken van een gratis stadsbus. Na een rondje zijn wij uitgestapt en hebben ons in het centrum in de kerstsfeer gedompeld. De volwgende dag eerst naar Fremantle en het oude maritieme museum opgezocht waar een heleboel Nederlandse historie ligt. We konden daar met trots zeggen dat we "Dutchies" zijn. Wat een historie ligt daar! De resten van de Batavia zin daar heel mooi tentoongesteld en daar liggen nog heel veel opgedoken handelswaar van andere Nederlandse schepen. Toen van Fremantle naar het Noorden, want we wilden de Pinnacles zien. Het waren heel wat uurtjes rijden, door een fantastisch (ander landschap dan het midden van Aus.), maar vlak voor zonsondergang lieten we onze koffers in een hotel achter en snelden ons naar deze bizarre en wonderlijke opstakels in de duinen. Een fantastisch gezicht. Volgende dag weer terug naar Perth, maar....we kwamen door een wijngebied " Swan Valley" , dus.....dat konden we niet zonder wijnproeven passeren. Daardoor gingen we pas na 17.00 uur, toen alles ging sluiten, verder richting de Wave Rock in Hyden. Ook heel wat km's rijden, dus onderweg slapen in York. Een oude stad, die we de volgende dag eerst hebben bekeken. De Wave Rock zagen we ook bij zonsondergang,en aangezien we daar vlakbij sliepen, hebben we deze ook bij zonsopgang gezien. Wonderlijke natuurverschijnselen. Vandaar zijn we snel naar het zuiden gereden, want we hadden de stofmassa's wel gezien. Door vele graanvelden, en mooie landschappen, kwamen we aan de kust bij Albany, waar we direct een bad in zee namen. Toen hadden we wel een rustdag verdiend. Rustdag begon met regen, koud (frisser) dus maar boodschappen, stadje bekeken en foto's gesaved. Rond het middaguur klaarde het op en dat werd tijd voor de bezienswaardigheden van de omgeving. Zie je nooit, als je er de tijd niet voor neemt en eerst naar het visitors centre bent gewees om te vragen waar de baaien van die mooie plaatjes zijn. Eerst weer grote rotspartijen gezien waar de zee woest op in beukt. Helemaal omdat het die dag nog stormachtig weer was. Groots. Toen naar een mooie baai en onderweg kregen we ons mooiste plaatje, want toen zagen we plotseling een kudde kangaroes in het weiland. Zeker 60 stuks. Nou, die hebben we dus uit en te na gefotografeerd en gefilmd. Van Albany via de kust naar de zuidwest punt van Australie,Cape Leeuwin (genoemd naar een Hollands Schip), waar de zuidelijke oceaan en de indische oceaan elkaar ontmoeten. Vandaar weer omhoog naar Bunburry en dan kan je niet anders rijden, dan door een bekend wijngebied: Margaret River. Dit was bekend, dus we hadden weer een wijntoerdag ingelast. Verrukkelijke wijnen hebben ze hier! In Bunbury, aan het strand gelegen, wilden we zon zien en die kregen we. Dus gisteren weer een "rustdag" en we hebben 2,5 uur aan het strand doorgebracht. De zee was fantastisch en het strand werd optimaal gebruikt als surfstrand. Grote rollers komen hier op de kust, waardoor je niet op de been kunt blijven. Direct dus op weg naar Perth, maar deze laatste dag in Australie sluiten we wel op gepaste wijze af, want om 13.00 uur worden wij op een BBQ verwacht bij een echtpaar die we tijdens een wijnproeverij in Mc. Laren Vale hebben ontmoet. (Dus wijn proeven heeft ook andere kanten). We hebben hetzelfde hotel als vorige keer in de stad geboekt, dus na BBQ de auto inleveren, met de bus terug naar de stad en in de stad misschien nog wat dwalen. Een mooie afsluiting van onze fantastische tijd in dit land. Morgenvroeg om 8.10 vertrekken we naar onze volgende avonturen in Nw. Zeeland. We kunnen hier helaas niets met de foto's doen, dus die houden jullie tegoed na onze reis. Volgende keer dus vanuit een andere bestemming, met hopelijk ook weer nieuwe plaatjes. Alles is hier goed gegaan en wij voelen ons prima (af en toe een klein beetje moe). Tot horens en veel liefs van M&M

• 29 November 2009 - 07:32

Wilma:

Het blijft genieten om jullie verhalen te lezen. Natuurlijk een beetje jaloers als je de temperaturen leest maar ach; verschil moet er zijn....
    Veel plezier verder in nieuw Zeeland en tot de volgende mail.

groetjes wilma

• 29 November 2009 - 10:39

Jack:

Hoi Maud en Marja,

Tjonge wat een verhaal! Het is niet voor niets het gezegde: 'wie verre reizen doet, kan veel verhalen'. Een beetje ouderwets gezegd (denk dat de jeugd dit niet kent) maar nog steeds een waarheid. Ben benieuwd hoe jullie Nieuw Zeeland ervaren t.o.v. Australië. Ook ben ik er van overtuigd dat jullie wel doodmoe móéten worden van alle indrukken, het zou mij beslist teveel zijn.
    Dames, blijf genieten en jullie achterban kijkt met grote belangstelling naar de avonturen in Nieuw Zeeland.

Groetjes en liefs,
    Jack

• 29 November 2009 - 10:56

Olly:

dat wordt dan een lange avond foto's showen voor de hele familie zeker?
    Wij dachten dat we de zeeweg naar de pinnacles konden nemen, en na een aantal uren bleek dat die weg niet meer verder ging. kortom weer datzelfde aantal uren terugrijden en iets meer landinwaarts nog een keer naar het noorden, kortom, zo spandeerden wij onze dag een aantasl jaren geleden. Maar uit jullie verhaal, denk ik datjullie beter op de kaart hadden gekeken dan wij.Knuffels en tot horens

• 30 November 2009 - 06:55

Bas Van Gijlswijk:

maud wat leuk om te lezen dat jullie nog erg vermaken in ''The great outback!'' voel me toch wel een beetje verwant aangezien hemelsbreed toch het dichtsbij van iedereen ben! nu ik de site heb ga ik nog vaker even lezen! veel plezier geiet van het weer en de omgeving! vriendelijke groetjes bas

• 30 November 2009 - 13:59

Michael:

Om 7.00 uur loopt hier de wekker af --> Maandag wasdag --> gewoon werken. spannende momenten zijn; (1) wel of geen fille (2) wat heb ik op m'n brood (3) wat is er op het journaal --> daarna snel onder de wol...want morgen wacht er weer een spannende dag. O ja en vanavond aten we bloemkool.

• 01 December 2009 - 17:06

Hugo, Margreet & Cor:

Hoi Maud,

Je website staat inmiddels onder de snelknop, zodat wij alles goed kunnen bijhouden. Heel veel dank voor de verjaardagskaart met Uluru erop. Ik vind het erg knap dat je mijn verjaardag weet te onthouden :-). Weet je al wat je de 12e gaat doen? Wij gaan zeker aan je denken! Heel veel plezier in New Zealand. Watch out for the Kiwi's.

mvg,

Hugo, Margreet en Cor

ps. Many foto's bring back nice memories :D.

• 02 December 2009 - 18:04

Yasmine En Marcel:

Hoi Maud

Bedankt voor je kaartje uit nieuw-zeeland!
    Wat leuk om te horen dat je weer in een nieuw land zit!
    Dylan was heel blij met het kaartje met de kangeroe hij liet het aan iedereen zien. Hij zei dan kijk is mijn oma zit op kangeroe eiland(ha,ha,ha). Je krijgt van anissa de groeten ze vindt het jammer dat je met kerst hier niet bent(wij ook natuurlijk!!). Maar ja als ik lees wat de temperaturen daar zijn had ik leiver daar gezeten. Maar ja als het goed is ben over 6 weken weer terug dat kunnen we nog vol houden en kunnen we ook van je verhalen genieten!
    Van iedereen hier de groeten en dikke knuffels.
    Yasmine,marcel,anissa en dylan

• 02 December 2009 - 18:08

Dylan:

Lieve oma maud

Hoe gaat het met je,met mij gaat het heel super goed!!
    Bedankt voor het mooie kaartje en is het daar wel leuk!
    Anders kom ik naar je toe!
    Ik vond het leuk van de zomer dat je op me hebt opgepast en leuke dingetjes met me ging doen. Ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll erg. Kom zo snel mogelijk terug en als je terug komt heb ik een verassing voor je!

Groetjes en dikke knuffelsssssssssss van Dylan

• 13 December 2009 - 09:32

LISETTE EN ANDRE:

VANAF DEZE PLAATS WILLEN WIJ ALS EERSTE MAUD FELICITEREN MET HAAR 65E VERJAARDAG. WIJ HOPEN DAT WE NOG LANG PLEZIER VAN JE MOGEN BELEVEN ALS MEDEBEWONER.
    WAT EEN PRACHTIGE REISVERSLAGEN DIE JULLIE ONS TOEZENDEN WIJ GENIETEN MET ENIGE JALOEZIE WAT JULLIE ALLEMAAL MEE MAKEN EN HOE GEWELDIG JULLIE JE DOOR SOMMIGE PROBLEMEN HEEN SLAAN.

HEEL VEEL GROETEN EN EEN FIJNE VERJAARDAG VAN LISETTE EN ANDRE.