Greymouth to Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Greymouth to Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Greymouth to Te Anau

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo allemaal,
Allereerst een heel gelukkig, gezond en gezellig 2010 gewenst. Wij hebben de jaarwisseling gevierd in Wanaka.
Maar we beginnen vanaf Greymouth. We zijn naar Kaikoura aan de oostkust gegaan en gingen we op walvissentocht. Helaas geen walvis gezien, wel een paar albatrossen en een heel grote kwal. Gelukkig was het weer mooi, want de dag ervoor was het wegens te veel wind al niet doorgegaan. Van Kaikoura naar beneden de oostkust gevolgd tot Christchurch, waar we de kerstdagen zouden doorbrengen. Op 23 dec. weer opnieuw een dolfijnenzwemtoch geboekt in Akaroa op Banks Peninsula onder Christchurch. De tocht erheen was heel mooi en ook het plaatsje en de baai. Weer in een wetsuit gehesen en nu met 8 personen in een zodiac de baai in en naar de mond van de pacific oceaan, want de hector dolfijnen waren buiten de baai te zien. We hebben ze gezien hebben ook zeker 20 min. in het water gelegen en geluiden gemaakt. Maar ze wilden niet met ons spelen en we hebben alleen maar een paar vinnen gezien. Terug aan boord hebben we er wel een paar gezien. Terug naar Christchurch om de kerst te vieren. Op 24 dec. 2x carols zingen bijgewoond. In de kerk en ook op een plein. Daarna terug naar de cathedral voor meer carols en de nachtmis. Heel bijzonder want zowel een dominee als een vrouwelijke bishop als voorgangers. Wij hebben uit volle borst meegezongen en het was zeer sfeervol in de overvolle cathedral. De kerstdagen zelf worden in huiselijke kring gevierd en alles is dicht. Wij zijn met de gondel naar boven gegaan en hadden een prachtig uitzicht over Christchurch, Akaroa en de baai en bergen en weer prachtig zonnig, warm weer. 26 dec. terug naar Greymouth aan de westkust en daar alles grauw en veel regen. Volgende dag naar Franz Josef en Fox voor de gletsers. Het was somber weer zodat we de bergen niet goed konden zien, dus geen rondvlucht mogelijk. Wel aan de voet van beide gletsers geweest en toch mooie foto's kunnen maken. Vandaar naar Haast, 2 overnachtingen in een gat van niks. Maar we hebben er wel lekker gegeten. Van Haast naar Wanaka voor de oudejaarsviering. Prachtig helder weer zodat de bergen met sneeuw goed te zien waren, maar een koude wind. 's-Avonds lekker uitgebreid gedineerd en rond 23 uur de straat op, waar al veel jongelui aanwezig waren vanwege de band die op de boulevard speelde. Om 24 uur werd er 5 minuten, ja echt 5 minuten vuurwerk afgestoken door de gemeente en toen was het over en gins iedereen zijns weegs. Kortom een makke vertoning, dus wij misten thuis wel! Terug naar het motel want gelukkig wachtte daar een fles met bubbels, die we soldaat hebben gemaakt. 1 januari door naar Queenstown, een leuke, mooie touristische stad aan een schitterend meer. Ook weer mooi weer en lekker buiten gegeten. Afgelopen nacht heeft het veel geregend en wij hielden ons hart vast over het weer de volgende dag. Maar tot onze grote verrassing was het een strakblauwe hemel zonder een wolkje aan de lucht. Om 10 uur met de jetboot het meer en 2 rivieren op voor een uur racen en af en toe een draai van 360 graden. Geweldig en toch wel nat geworden. Onderweg naar Te Anau nog bij de een brug naar het bungyjumpen gegeten, een nieuwzealandse uitvinding uit 1988. Maar deze sport laten we maar aan de jongeren over. Morgen een boottocht maken op de Milford Sound. Een van de mooiste fiorden van NZ. Wij zijn benieuwd. Gaan nu lekker in het zonnetje een wijntje drinken. Nieuwe foto's volgen zo snel mogelijk.
Zoals jullie merken gaat het ons uitstekend en vermaken we ons opperbest.
Tot de volgende keer en groeten van M&M

• 02 Januari 2010 - 09:02

Olga Heemskerk:

Beste Marja en Maud,
    Ook voor jullie een heel gezond, gezellig, gelukkig en een reisvol 2010. Leuke foto's hoor dames, vooral die waar Marja de Maori zoent en ook waar jullie gezellig in jullie tuin zitten te lezen met natuurlijk een glas wijn. Het zit er bijna op en komen jullie in een heel koud Ned. Wij kunnen hier in Spanje zien hoe koud het daar is, 's nachts wel -4 tot -8. Hier is het in de zon 21 graden. Zitten op terrasjes, heerlijk nog wat vitamientjes opdoen. Femmeke vliegt a.s. maandag terug en ik a.s. woensdag. Ik weet niet of jullie nog een reisverslag maken, of dat dit de laatste wordt. Zo ja, wens ik jullie nu al vast een hele goede reis terug,
    Lieve en warme groeten uit Spanje van Olga

• 02 Januari 2010 - 11:24

Jack:

Lieve Maud en Marja,
    Ook ik wens jullie een heel gelukkig en gezond 2010 toe en kom maar heelhuids over ruim 10 dagen weer naar huis. Het was weer een mooi reisverhaal, maar wat een maffe hector dolfijnen die niet eens met jullie wilden spelen! Als ik dolfijn geweest was... Het vuurwerk was bij jullie een makke vertoning, nee die bij ons was lekker: duizenden agenten en hulpverleners (die ook nog aangevallen werden) in de weer, de nodige vernielingen en ongelukken, dan heb je pas wat... De verenigde oogartsen pleiten voor een vuurwerkverbod, sta ik vierkant achter, Overigens was het bij mij in de buurt super rustig, geen enkel probleem. De foto's zien er weer prima uit, zo kan het thuisfront ook meegenieten. Ik wens jullie de komende 11 dagen nog veel plezier en mooie momenten.
    Lieve groeten uit Apeldoorn,
    Jack

• 02 Januari 2010 - 16:33

Wilma:

Lieve Maud en Marja,

Allereerst natuurlijk ook de beste wensen voor 2010.....maar met zo'n mooie start kan het haast niet fout gaan.

Ik sta steeds verbaasd van de mooie foto's die jullie maken. Geeft voor ons in ieder geval al een beeld waar jullie van genieten.
    Dit keer kijk ik samen met Bas naar jullie reisverslag want hij is kerstnacht even uit Uruzgan terug gekomen voor een paar dagen verlof en vertrekt morgen weer voor ruim drie maanden.
    Maud; je krijgt van Bas een verschrikkelijk dikke knuffel!!!! Hij vindt jou de meest bijzondere lieve maar ook reislustige tante die hij heeft!

Zijn kilometerteller stond dit afgelopen jaar weliswaar al op 4x 7500 km. maar jullie bestemmingen zijn toch vele malen leuker....

Geniet de komende dagen nog heerlijk van al het moois en een goede terugreis gewenst.

Veel liefs,

Wilma en Bas

• 03 Januari 2010 - 16:28

Liesbeth:

lieve Marja en Maud, Wat een mooie foto's. Geniet nog van de laatste 10 dagen in NZ.Als ik jullie reisverhaal zo lees, hebben jullie vast geen zin om terug te keren naar een winters Nederland.Goede terugreis.

• 04 Januari 2010 - 07:33

Jannie:

Lieve Marja en Maud,

Een heel gelukkig, inspirerend en gezond 2010!!!
    Het is bijna zover dat jullie weer terug zijn in het koude kikkerlandje.
    Geniet nog van de laatste weken.!!
    Overigens prachtige foto,s!!

Liefs van jannie

• 04 Januari 2010 - 10:15

Betty :

Lieve Maud en Marja,

De beste wensen voor jullie beiden en dat er maar meer van dit soort reizen mogen volgen. Jullie genieten er zichtbaar van. Echt leuk om te zien en voor ons een beetje meebeleven. Wij zijn hier druk in de weer met ijskrabbers en glibberend je weg vinden. Geniet met volle teugen van de laatste dagen want straks is het afkicken en misschien de schaatsen uit het vet halen. Lijkt dat jullie wat? Een goede terugreis en tot ziens. Ruud en Betty

• 05 Januari 2010 - 23:02

Yasmine En Marcel:

Hoi maud en marja

De beste wensen voor het nieuwe jaar en misschien nog veel reisplezier!!
    Aan de verslagen te lezen hebben jullie heel wat gezien en gedaan. Het is voor jullie weer aftellen om terug te komen! Toch zitten we met smart te wachten om je terug te zien. We hebben je vorig jaar wel gemist met kerst. Hopelijk vieren we het dit jaar samen ,maar ja met jou weet je nooit!!!

We wensen jullie een mooie en rustige terug reis en zie je dan binnekort!! Hier is het heel erg koud -7 nu!!

Je hebt de groetjes van dylan en anissa en natuurlijk een dikke knuffel. Dylan en anissa wachten vol spanning af wanneer je terugkomt en ook naar je verhalen.

Maud wij missen je ook en van ons natuurlijk ook de groetjes en een dikke knuffel en tot binnenkort!

Yasmine,Marcel,Anissa en Dylan

• 06 Januari 2010 - 22:46

Michael:

Beste Marja en Maud,
    Tipje...ga maar vast (om het uur) in de koelkast zitten...om vast te wennen ...aan hier.....
    --> "Sneeuwval heeft woensdagavond rond Amsterdam voor een verkeersinfarct gezorgd. Urenlange sneeuwval was alleen al in Noord-Holland goed voor 180 kilometer file. De hele ringweg A10 stond in beide richtingen muurvast en ook op de A9 Alkmaar - Amstelveen was er geen doorkomen aan " <--....enne daar stond ik vanavond dus fijn in....3 uur stapvoets over spek gladde weg van Alkmaar naar Amsterdam.

• 08 Januari 2010 - 13:39

Helen De Rop:

lieve Maud en Marja,
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie.
    En mooie foto's!
    Voor jullie ook een voorspoedig 2010 met de allerbeste wensen: jullie start van dit jaar kan natuurlijk niet beter met al die pracht en de zonneschijn.
    Maud ik wil je nog bedanken, dat mij zelfs op mijn verjaardag niet vergeten bent en 'n kaart uit Australie hebt gestuurd. Dat was een verrassing.Na de drukte van de feestdagen is hier alles OK. hartelijke groeten van Theo en mij, en geniet nog steeds volop, Helen

• 08 Januari 2010 - 20:30

Fleur De Sterke:

he lieve dames, de allerbeste wensen! Ook thuis kan het leven mooi zijn! Wij hebben hier in de flat de jaarwisseling met z'n drieen gevierd, Pamela, Thea en ik. Een uur lang prachtig vuurwerk, en daarna was het afgelopen, veel korter dan anders, maar wel mooier. Wat fijn dat jullie steeds zulk goed weer hebben! En wat een prachtige foto's... Ik kijk uit naar een hele presentatie... Gr en tot snel, Fleur

• 10 Januari 2010 - 10:01

Angelique, Edwin & K:

Hai Maud,

Als je dit nog leest voor je vertrek richting de beschaafde maar zeer koude wereld, zal het zo'n beetje het laatste bericht zijn. Een mega reis nadert zijn einde. Wat heb je ongetwijfeld veel te laten zien en te vertellen. Wij kijken er naar uit om uit jouw mond de verhalen te horen. Het wordt ook wel een beetje tijd om alles zelf toe te kunnen lichten want Amber, Kira en Pablo vragen nou toch wel regelmatig waar je bent en blijft. Wij zijn nu een appeltaart aan het bakken. Qua temperatuur buiten zouden die voor je kunnen bewaren maar de praktijk met veel te veel hongerige monden om ons heen laat geen kruimeltje over... Heel veel plezier nog de komende paar dagen. Een behouden vlucht en goede terugreis toegewenst. Tot heel binnenkort!!
    Knuffels uit Breda.