Van Auckland naar Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Van Auckland naar Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Van Auckland naar Thames

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

05 December 2009 | Nieuw Zeeland, Thames

Hallo allemaal,
Het 1e verslag uit New Zealand. Om 21.50 uur op 30/11 in Auckland aangekomen en heerlijk geslapen in het Jetpark Airport Hotel, zeer luxe!
Het weer was toen koud en regenachtig maar de volgende dag na het ophalen van onze auto werd het beter. In Auckland meteen de skytower op met fantastich uitzicht over heel de stad. In de namiddag naar het noorden getrokken via de harbour bridge waar we een foto van de skyline wilden maken en de auto vlak voor een politiestation parkeerde bleek later. We wilden op het talud van de highway een foto maken toen er een agent aankwam en zei dat we in overtreding waren en ons een onderdoorgang wees zodat er een mooie foto is gemaakt, zoals jullie kunnen zien. Rond 5 uur kwamen we in Orewa aan, waar we hebben overnacht. Volgende dag, 2 december door naar Pahia in de Bay of Island, waar we een prachtige, zonnige dagtocht met de boot hebben gemaakt en ook 25 minuten met dolfijnen hebben gezwommen. Met 3 boten en 60 mensen in het water, is het wel voor te stellen hoeveel wij van de dolfijnen hebben gezien! Gelukkig hebben we ze van het dek af goed kunnen zien. Na terugkomst rond 4 uur richting het noorden gereden naar Kaitaina, waar een motel voor ons was geboekt in Whangarai de dag ervoor, waar we ook de interislanderferry voor 17 december hebben geboekt, alsmede een dagtocht vanuit Kaitaina naar Cape Reinga in het uiterste noorden. Weer een prachtige zonnige dag en een leuke, afwisselende dagtocht en over de 90 mile beach terug. Aangezien het tot ongeveer 9 uur 's-avonds licht is, maken we daar gebruik van door weer een stuk terug naar het zuiden te rijden en in Opononi aan de westkust van het Northland weer een prima motel gevonden. Afgelopen nacht is het slecht weer geweest in de omgeving van Auckland met veel regen maar daar hebben wij niets van gemerkt. Vandaag, 5 december, in Thames aangekomen aan het begin van de Coromandel Peninsula en morgen gaan we deze streek verkennen.
Het verschil met Australie is groot, want hier is alles groen en zijn de wegen bochtig waardoor we niet zo snel kunnen doorhalen als in Australie maar de afstanden zijn korter. Er zijn uiteraard nog meer verschillen, zoals prachtige bloemen maar minder exotische dieren. Maar wie weet wat ons nog te wachten staat. Het landschap is fantastich mooi, mede door de afwisselende bergfauna en weilanden met veel koeien en schapen.
Voorlopig is het dit weer en de hartelijke groeten van M&M.

• 05 December 2009 - 13:13

Liesbeth:

Dag dames! Goed om van jullie te horen! begrijp uit jullie verhaal datde natuur weer prachtig is. Mooie foto's hebben jullie weer gestuurd. Jullie zien er goed uit. Lfs Liesbeth

• 05 December 2009 - 14:06

Olga Heemskerk:

Hallo Marja en Maud,
    Fijn te lezen en te zien dat jullie goed zijn aangekomen in Nw. Zeeland en wat een mooie foto's. Als ik jullie verhalen lees, denk ik steeds dat jullie altijd samen en alleen zijn; is dus niet waar gezien al die bussen met toeristen.Wens jullie een goede ries door Nw. Zeeland. Vanavond met de (klein)kinderen en hun vrienden Sinterklaas vieren. Tot de vlg. keer. Liefs Olga

• 05 December 2009 - 16:23

Yasmine En Marcel:

hoi dames

Zoals ik uit het verslag begreep hebben jullie het weer hartstikke naar jullie zin. Het is toch wel erg pas in nieuw-zeeland en nu al in aanraking komen met de politie!!
    Gelukkig komen jullie er gemakkelijk vanaf. Wat leuk om te lezen dat jullie met de dolfijnen hebben gezwommen!
    Hier is de sint in aantocht dylan is hartsikke druk en vraagt constant waar de sint blijft.
    We gaan gezellig met de buurtjes gourmetten en dan uitpakken. Nou dames geniet er nog van en mail je later!

Groetjes
    Yasmine,marcel,anissa en dylan

• 07 December 2009 - 09:47

Pamela:

Lieve ondernemende meiden,Het wordt wat ééntonig, maar wat een feest daar. Jullie zien er nog steeds fris en fruitig uit ook! 37 dagen te gaan, kijk nu al uit naar de foto's en verhalen. Hug for both of you, Pamela

• 09 December 2009 - 13:21

Pamela:

Hoi lieve Maud, Zaterdag (over 3 dagen dus!) Zoek maar vast een flesje wijn om hierop te drinken !!! Liefs

• 10 December 2009 - 06:58

Jannie:

Lieve Reizigers,

Wat een indrukken doen jullie op. De foto van the Bay of Islands vind ik heel mooi!!!
    Hier in Nederland zijn de donkere dagen voor Kerst begonnen.Dus kaarsjes aan.
    Geniet van de prachtige natuur en heerlijk weer.

Liefs Jannie

• 10 December 2009 - 22:37

Pamela:

Zo Maud, Nog 2 dagen.Heb je de fles wijn al gekocht?Geniet nog even van je pré-pensioen.Liefs, Pamela

• 11 December 2009 - 16:02

Rob En Betty:

Goedemorgen Maud,
    Van harte gefeliciteerd! Dit wordt voor jou natuurlijk een stralende dag met een extra wijntje (van ons)!!! We missen je wel, eigenlijk hoor je op zo'n belangrijke dag thuis te zijn, maar we vergeven je het graag! Vier het maar gezellig samen met Marja en in januari doen we het nog een keer over! Liefs, Rob en Betty

• 11 December 2009 - 18:28

Hello dear Maud, Nog 1 dag ! Weet niet hoe laat je geboren bent. Liefs

• 11 December 2009 - 19:33

Madelon:

Hi Maud,
    Leuk zeg die mooie reisverhalen van jullie lezen. Mam gaf me de tip en nu kan ik ook direct van de gelegenheid gebruik maken om je te feliciteren met je 65ste verjaardag ! Hopelijk genieten jullie op deze bijzondere dag en bijzonder plek van een bijzondere dag.
    Geniet nog van jullie reis, ik ben jaloers :-)
    Dikke zoen van je nicht Lon

• 12 December 2009 - 10:31

Jan & Joost:

Hallo Maud,

Allereerst uiteraard van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wij hopen dat jij en Marja nog een fantastische tijd hebben daar "down under".
    We horen uiteraard alles als je terug bent.

Groetjes van Jan en Joost.

• 12 December 2009 - 15:33

Jos Bergsma:

Hi Maud,
    Het kleine meisje is groot geworden! Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een mooie dag van, Pamela en ik drinken een borrel op je aow.
    Dikke verjaardags zoen uit Amsterdam,
    Jos .

• 12 December 2009 - 18:45

Pamela:

Gefeliciteerd lief vriendinnetje van me ! Intussen ben ik de tel kwijt, want je was/bent jarig. Geniet ervan zo lang het kan (nog 32 dagen) Tot gauw, liefs, Pamela

• 13 December 2009 - 00:26

Stieb:

Lieve Maud,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb af en toe je reis gevolgd super,jullie genieten en beleven veel.

Mijn tel. en internet werken maar af en toe dus ik hoop dat je deze mail ontvangt.

Ik vertrek plotseling morgen naar Montafon en kom de 4de waarschijnlijk weer thuis.

Nog een goede reis en tot jan.

Liefs stien

• 15 December 2009 - 16:51

Elly Mesman:

Zo af en toe lees ik jullie verslagen. Wat is het geweldig allemaal. Ik herken veel maar lang niet alles. Ik wens jullie nog een hele mooie
    tijd met vooral mooi weer. Gek hè, Kerst met deze temperaturen. Liefs El.

• 17 December 2009 - 08:21

Michael:

Maud en Marja,
    Ik stond hier gelukkig niet in vanmorgen.=//= Door sneeuw en gladheid is het donderdagochtend zeer druk op de weg. Om kwart over acht stond het verkeer over 620 kilometer vast. Daarmee is het de drukste spits van het jaar. Ook het trein- en busverkeer kampt met problemen. Rond Utrecht is het verkeer compleet vastgelopen. Op de A12, A27 en A28 staan files van tientallen kilometers.

• 27 Februari 2010 - 13:26

Clementine:

Je kunt uren genieten van jullie reisverslag.
    Wat 'n rijkdom dat Maud en Marja dit allemaal hebben gezien!
    Ik hoop dat jullie nog eens 'n fotoreportage maken om aan alle Vesuvianen te laten zien.
    Ik verveel me voorlopig niet, dat is zeker.

Groetjes en liefs van
    Clementine Goedhart-Bridie