Whitsunday Islands - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

10 Oktober 2009 | Australië, Agnes Water

Hallo allemaal,
Eerst heel hartelijk bedankt voor alle lieve berichten. Gisteren konden we deze snel lezen, maar helaas nog geen nieuw bericht verzenden. Dus een dag later. Ahum, het lijkt wel of we al maanden onderweg zijn. Er gebeurt zoveel en we zien iedere dag weer veel nieuwe dingen.
We waren gebleven in Cairns. Inmiddels hebben we al bijna 2000 km links gereden en dat gaat goed. Troost voor alle thuisblijvers dus. We wennen aan de warmte en mopperen als we een T-shirt met mouwen moeten dragen. Na Cairns zijn we even omhoog gereden naar Cape Tribulation. De rainforest eindigt hier in het strand. Heel bijzonder om de wortels uit het zand te zien komen. Toen afgezakt richting Whitsunday Island. In Airlie Beach een zeiltocht van 3 dagen geboekt, daarna een lekker hotel gevonden, waar we tijdens deze dagen de auto konden laten staan inclusief de bagage. Marja heeft gedoken, ik alleen gesnorkeld. Maar wat een bijzondere ervaring was het. De eerste dag gingen we naar Whitehaven Beach. Een echt wit zandstrand met allerlei groene en blauwe kleuren zee. Fantastisch. Gezwommen in stingersuits met bijbehorend kapje. Ter voorkoming van prikken. We waren net marsmannetjes. Op rif overnacht en volgende dag naar het buitenrif. Volgende ochtend direct het water in. Wat een soorten koraal, vissen en......we zagen ook een grote schildpad. Ik keek door de zwembril, maar nog meer door de lens van mijn fototoestel / filmtoestel. (Marcel bedankt! gelukt). Een onvergetelijke belevenis. Na de Whitsundays richting Brisbane met onderweg overnachtingen in o.a. Marlborough in de outback (apart) en nu in een lekker hotel. We stoppen 's middags tussen 3 en 5 met rijden en zoeken een onderdak op een vooraf geplande plek op de route. 's Middags lunchen we op een leuke plek in de zon (bij zee) of in de schaduw uit de achterbak. Gaat prima en we moeten om de lijn denken. De wijn smaakt hier te goed! We doen al concessies door alleen in het weekend ons op een ijsje te mogen tracteren. En vandaag is het zaterdag dus.....Verder eten we doorgaans 's avonds lekker in een restaurant en dat is lekker afwisselend eten. De wegen zijn goed om te rijden. Allemaal 2-baans met inhaalstroken. We mogen maar 100 km. rijden. ( Marja opperde al dat er in Adelaide misschien wat bonnen klaarliggen). Af en toe zijn er hele stukken weg waar we dode kangaroes langs de weg aantreffen. Landschap is erg afwisselend met soms heel vlak- en dan weer berglandschap, dus we vallen niet in slaap. Gelukkig helpt de I-phone met de nieuwe speakers op de achterbank ook voor afwisselend geluid. Inmiddels zien we allang geen termietenheuvels meer, die in het noorden voor veel afwisseling zorgden. Wel komen we vaak stukken tegen die gecontroleerd afgebrand zijn. Dit werd vroeger door de aboriginals gedaan - is overgenomen door de Aussies- teneinde grote branden te voorkomen en om voor nieuwe aanplant te zorgen.
Voor morgen hebben we een dagtoer naar Fraser Island geboekt en moeten vandaag naar Hervey Bay, waar de boot morgenvroeg vertrekt. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, met mooie meren waar we zonder gevaar in kunnen zwemmen. .
Voor onze reis hadden we een planning gemaakt en we zitten goed op schema. De geplande steden pakken we zo veel mogelijk op, maar soms wijken we af als we en-route iets moois kunnen zien. Bijvoorbeeld: we zagen ergens een opaalslijperij. Nou, dat was wel iets voor deze dames. Het gevolg: een mooie opaal werd geslepen en Maud ging voor de bijl. Veel geleerd en.....Angelique, je kunt aan het werk na onze terugkomst. Voor de grootste waterval van Australie (val van 300 mtr) reden we zelfs 2 uur om. Was wel de moeite waard en wij weten waar die ligt; veel Aussies niet. Ik ga afronden, want zo kan ik uren doorgaan. Nu proberen nog wat foto's te plaatsen. We moeten verder, dus tot horens. Groeten van M&M

• 10 Oktober 2009 - 07:57

Olga Heemskerk:

Leuk al jullie belevenissen te lezen. Wat goed Marja dat je gedoken hebt, want dat wilde je heel graag. Jullie zien Australië niet alleen by land maar ook by sea (3 dagen varen) en in sea. Het lukt me alleen niet om jullie foto's te bekijken.Is wel jammer.
    Vanmiddag vlieg ik naar Japan.Heb woensdag de griepprik gehad en nu heb ik een soort griepje. Mijn hoofd zit vol en hoop dat ik met het vliegen geen last heb.
    Wens jullie een heel voorspoedige voortzetting van de reis.
    Liefs Olga.

• 10 Oktober 2009 - 09:55

Michael:

Hier 15 gr. dit weekend veel regen en wind...vraagje; kunnen jullie straks geen kangaroe meenemen ?? vraag eens wat ze kosten ?? lijkt me leuk hier achter op het land.

• 10 Oktober 2009 - 12:55

Bjorn:

We genieten hier van jullie verhalen. Ga zo door!

@Michael: Een kangoeroe koop je tegenwoordig toch gewoon online. Maar hoe zorg je ervoor dat hij op je land blijft staan?

• 10 Oktober 2009 - 12:56

Olly:

hee meiden, zo te horen genieten jullie volop.
    Het temopo waarin jullie bezig zijn, houden jullie dat wel zo lang vol? Geweldig hoor! Geniet er van zolang het kan. Knuffie Olly

• 10 Oktober 2009 - 13:18

Jack:

Hoi dames,

Het blijft telkens een feestje jullie reisverslag te lezen.
    Ter geruststelling van Marja: ik heb zojuist met Adelaide gebeld maar daar lagen géén bonnen...
    Jullie heben stinger- (is wet?)suits gedragen tegen de prikken. Maar welke prikken? Ik neem aan griepprikken maar weet het niet helemaal zeker. Wel voortaan graag duidelijkheid naar het thuisfront, lieverds.
    En inderdaad, Bjorn heeft het gras voor m'n voeten gemaaid: het is kangoeroe @ Michael én Maud. Overigens hij blijft goed op je land staan wanneer je z'n buidel goed met keien vult.

Het klinkt afgezaagd maar blijf genieten meiden en wij blijven genieten van jullie reisverslagen.
    Liefs,
    Jack

• 11 Oktober 2009 - 14:53

Jan:

Tjonge jonge het is niet niks wat jullie ondernemen en beleven! Ik ben benieuwd naar het 4de verslag. Ik houd jullie beiden in de gaten!!! Veel plezier.

• 12 Oktober 2009 - 08:08

Pamela:

Hoi meiden, wat een geweldige belevenissen.
    Stoere foto's zeg!! Wat zijn jullie verstandig wat betreft de lijn! Voorstel: vieze vette dingen niet eten, alle lekkere gewon wel, thuis even lijnen. Dan hebben jullie niet te veel gemist. Ik ben weer thuis in het kikkerlandje, wat een verschil van klimaat.
    Heb het heerlijk gehad.
    Maud, dank voor je lieve smsje.
    Laat gauw weer van me horen. Liefs, Pamela

• 12 Oktober 2009 - 19:25

Yasmine En CO:

Hoi Maud
    Wat een avonturen beleven jullie allemaal! Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben! Marcel van het ook leuk om te horen dat je iets met de onderwatercamera hebt gedaan(marcel zegt graag gedaan). Dylan kan niet wachten zegt hij om de foto's te bekijken van al die aparte dieren. Dylan en Anissa geven je een zeer dikke knuffel en geven aan dat ze je missen!
    Wij natuurlijk ook maar kijken af en toe op je website om jou avonturen te lezen(wel leuk om te lezen!).
    Nou nog veel plezier en tot binnenkort wel voorzichtig zijn hoor!!

Groetjes en veel leifs!
    Yasmine,Marcel,Anissa en Dylan

• 12 Oktober 2009 - 19:25

Carla V Starrenburg:

Wat een geweldige reis en al jullie belevenissen. Staat je goed Marja (het duikerspak) Ik zou de lijn maar even laten varen, je kan altijd volgend jaar nog op een houtje bijten. Groetjes Carla

• 14 Oktober 2009 - 04:22

Guus:

Hoi zus

Stoer van jou zeg dat je gedoken hebt.Heb je foto gezien. belevenis he.Deze mail komt vanuit Kaikoura westkust op het zuidereiland, hebben net walvissen en dolfijnen gespot op zee ,prachtig.
    moet nu sluiten want de bibliotheek gaat dicht gr en veel plezier.

• 18 Oktober 2009 - 14:55

Liesbeth Blok:

Wat een belevenissen en wat een prachtige kaart van WhitehavenBeach. Ik ben er nu van al van onder de indruk, laat staan als je het met eigen ogen ziet. Goede vortzetting van de reis!

• 20 Oktober 2009 - 06:14

Jannie:

Lieve marja en Maud,

Weer leuk om het reisverslag te lezen en de foto,s te bekijken.
    MARJA,je hebt gedoken GEWELDIG!!!Dat wilde je zo graag.En aan je gezichtte zien heg je ervan genoten.

Blijf genieten van de wijn en het lekkere eten.Het lijnen kan wel weer als jullie terug zijn in Nederland.

Geniet en liefs van Jannie.

• 21 Oktober 2009 - 10:23

Marc :

Hoi mooie meisjes,

Hadden jullie nog een rekening lopen bij de DSB bank van Dirk. Zo ja dan moet iemand jullie even helpen met invullen van een DNB formulier! Per afg. maandag is deze bank definitief failliet!

Wat een heerlijke foto's allemaal en jullie verslagen zijn ook leuk om te lezen.
    Stiekem wil ik wel bij jullie zijn en meebeleven hoe geweldig Australie is! Soms lees ik ook zaken waar ik ook ben geweest en herbeleef ik weer hoe mooi dat land is.
    Kortom ik blijf lekker connected met jullie reis.

Gaat alles nog fijn met z'n twee. Ontmoeten jullie ook nog leuke andere mensen from everywhere??
    Blijf lekker genieten en ik lees jullie belevenissen graag verder!

Lieve groet,

Marc

• 21 Oktober 2009 - 11:53

Rein En Rina:

Geweldig dat jullie zo genieten zoals wij jullie al voorspelde. Voor ons zal het volgend jaar worden om weer te gaan reizen. En het snorkelen en duiken, dat kun je niet navertellen dat moet je gewoon zelf doen om te weten hoe prachtig de natuur is onder water. Lieve dames wij hebben gisteren jullie adres van Rob gehad en zullen vanaf nu graag jullie verhalen blijven volgen. Wij hebben veel bewondering voor jullie, geniet met volle teugen. Zodra jullie weer thuis zijn ga dan maar weer lijnen, alhoewel als jullie veel bezoek krijgen of op bezoek gaan om te vertellen en na te genieten zal daar mogelijk ook weinig van komen. Geniet lekker, lieve groeten van rein en rina

• 22 Oktober 2009 - 10:17

Luc:

Hoi Maud (en Marja)

wat leuk om jullie reis te volgen, krijg er zelf ook zin, blijf jullie volgen tot hte feestje op 23 januari!

groetjes, luc, helen en kids