Top End en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Top End en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Top End en Cairns

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

30 September 2009 | Australië, Cairns

23/9 Tiwi-island met de catamaran 2 uur lekker uitwaaien. Op het eiland Tiwivolk bezocht in hun natuurlijke omgeving. Workshops bekeken van schilderijen en beeldhouwen.
24/9 5 dagen Top End. 7 uur Vertrek uit Darwin met 15 pax. In 4wd met gids Jess, een mooi meissie van 26 jaar. 3 nachten in tented camps overnacht met kampvuur en een nacht zelf een tentje opgezet.Overdag veel gehiked moeizaam over rotsen daarna heerlijk gezwommen in plunge pools tussen de rotsen met watervallen en zonder crocs. Met boottocht over Mary River wel crocs gezien. Dingo en wallaby's in onze campsites gezien. Ubirr veel abi schilderingen op de rotsen en prachtig uitzicht over de floodlands en Arnhemland.
Workshops manden maken en didgeridoo spelen en zelf een schilderijtje gemaakt. (Manuel, de schilder en leraar verkocht ze voor $ 18/10 E. Katherine Gorge bekeken van bovenaf na weer vermoeide hike over rotsen en daarna naar beneden om te zwemmen en de volgende morgen zwemmen in hot springs die eigenlijk alleen maar warm waren. Na de lunch weer 3 uur rijden naar Darwin. Darwin vonden wij eigenlijk niks. Veel backpackers en bars met luidruchtige mensen en muziek. 29/9 om 7 uur op vliegtuig naar Cairns en met gratis shuttle naar Bay Village tropical retreat. Nou dat is meer naar ons bekkie.
Dus nog maar een nacht bijgeboekt; de was gedaan; heerlijk gegeten in het Balinese restaurant en heerlijk geslapen in een normaal bed. 30/9 Uitstapje naar Kuranda gedaan met trein heen en met gondel terug over regenwoud. Heel bijzonder en staat op de lijst van world heritage.En passent nog wat opalen gekocht.
Daarna onze prachtige zilvergrijze limousine bij Apollo opgehaald. Maud heeft voorzichtig links naar het hotel teruggereden. Is goed gelukt!
Daarna dagboek bijwerken aan het zwembad en wijntjes via happy hour.
En weer heerlijk gegeten in het Balinese restaurant van het hotel.
Bedankt voor jullie leuke reacties en de foto's is ons nog niet echt gelukt die via de site erop te krijgen, dus die houden jullie te goed. Morgen gaan we op weg naar Cape Tribulation in het noorden en
wanneer we weer van ons laten horen is een verrassing!
Maar we zoeken dan een echte pc om die de foto's aankan.
Lieve groeten
M&M

• 30 September 2009 - 11:46

Jack:

Hoi Maud en Marja,

Ik kreeg vandaag per mail de mededeling dat jullie een nieuw reisverslag heben geplaatst: Top End en Cairns.
    Mooi niet... alleen de kop staat vermeld.
    Kijk het nog eens na alsjeblieft.
    Uit naam van alle smachtende fans,
    liefs,
    Jack

• 30 September 2009 - 11:51

Jack:

Hoi meiden,
    Daar ben ik weer...
    Ik was zeker te vlug o.i.d. want meteen na het verzenden van m'n reactie verscheen het complete reisverslag.
    Jullie heben al weer erg veel gezien en (overal?)heerlijk gegeten.
    Blijf genieten!

Veel liefs,
    xx (elk één)
    Jack

• 30 September 2009 - 15:30

Olly:

Wat een verhaal. en heb je ook echt didge gemaakt en geblazen? dan moet je dat laten horen hoor als je thuis bent!!!haha. Geniet lekker dames en tot het volgende verslag.p.s. ik zal me in het vervolg met Olly melden, dan weten jullie wie wat is, want ik zag nog een Olga in de reactie.Knuffies Olly (van der Sloot dus)

• 30 September 2009 - 18:14

Guus:

Fijn dat kamperen en hiken echt iets voor mijn zus maar daarna kwam het wel goed . veel plezier

• 30 September 2009 - 19:02

Rob & Betty:

Geniet maar lekker en beleef de mooiste avonturen. Pas op voor de boze mannnen en de Austraulische snakes! Wij zijn weer heelhuids terug uit het natte Spanje. Toch veel beleefd. Groet B&R

• 30 September 2009 - 19:06

Björn:

2x Heerlijk gegeten in het Balinese restaurant...

3x Raden waar de volgende reis naartoe gaat...

• 01 Oktober 2009 - 07:52

Hetty En Ruud Blom:

Hallo lieve M&M . Wij zijn weer thuis en hebben met veel interesse jullie verslagen gelezen. Spannend allemaal. Blijf genieten , wij volgen jullie. Bij de vve is alles ok. gr h en r

• 01 Oktober 2009 - 10:47

Olga Heemskerk:

Wat leuk dat jullie behalve allerlei mooie plekken bezichtigen, ook creatief bezig zijn. Aan het eind van de vakantie zullen jullie koffers uitpuilen van alle souvenirs en alles wat jullie zelf gemaakt of gevonden hebben. Over 9 dagen vertrek ik richting Tokio. Nog geen bericht van de halfbroer.
    Ben erg benieuwd naar jullie foto's. Hoop dat het gaat lukken.
    Tot de volgende keer, warme groeten voor jullie van Olga

• 01 Oktober 2009 - 20:13

Michael:

Vanmorgen om 8.30 uur 350 km file - AEX zakte naar 305,74...lekker belangrijk...ik zie het al jullie zitten in een andere wereld. Speciale groetjes van Iny en Ton uit Duiven - zij genieten mee met jullie avonturen. M&M.

• 03 Oktober 2009 - 07:42

Wilma :

Hoi Maud en Marja,

Met veel interesse lees ik jullie verhalen. Je krijgt er zelf zin in om op reis te gaan....
    Maud, ik moet je de speciale groeten doen uit Uruzgan en je een dikke knuffel geven. Ook daar wordt je reis, via mij, gevolgd.

liefs,

Wilma

• 03 Oktober 2009 - 09:20

Mirjam:

hoi lieve Maud en marjaheel veel liefs van bob en mirjam.wij wensen jullie nog heel veel reisplezier met veel mooie belevenissen .waauw wat leuk om te lezen .
    dikke knuffel van Mirjam

• 03 Oktober 2009 - 18:51

Margreet En Rina:

Hallo Maud en Marja,

Wat een avontuur zo in Australie. Sommige plaatsen herkennen we uit de verhalen van Cor. We volgen jullie reis met grote belangstelling.Zo wij begrepen is het er erg warm, maar jullie nemen gelukkig ook ruim de tijd om onder genot van een drankje tot rust te komen. Geniet er van!

• 05 Oktober 2009 - 13:00

Jannie:

Beetje late reactie want ik lag thuis met griep.
    Vandaag heeft een collegaatje de mail doorgestuurd naar mijn prive mail.Ik kan thuis niet op de website komen maar wel op het werk.Wat een belevenissen en zien jullie veel. Het is zo leuk om de reisverslagen te lezen.Ik kijk uit naar jullie foto,s.
    Liefs van Jannie

• 05 Oktober 2009 - 16:15

Ina:

Hallo Marja en reisgenote Maud,
    Het leest als een trein je reisverslag en jullie gaan als een Speer. Ik krijg de indruk, dat het je verwachtingen nog verre overtreft, alles wat bezichtigd en ondernomen wordt.
    Het is hier momenteel erg somber en nat, dus geniet
    nog maar extra van het warme water en weer.
    Voordat ik eind van de week nog naar het app. ga, kom ik nog even terug voor een uitgebreidere reactie.veel groetjes,
    Ina, ook van Roel,Ilona en Arnaud

Van Auckland naar Thames

29 November 2009

Alice Springs-Perth
Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009