Singapore en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Singapore en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Singapore en Darwin

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

21 September 2009 | Australië, Darwin

Eindelijk in het land van bestemming aangekomen. Een lange voorbereiding achter de rug en nu is de " vakantie" echt begonnen.
Eigenlijk begon het allemaal tijdens onze tussenstop van 3 dagen in Singapore. Een fantastische, dynamische en bij tijd en wijle hektische staat. Daar sta je dan voor het hotel en hebt besloten om met een hop-on bus de stad te bezichtigen. Maar...kom eerst eens bij deze bus. Enfin, gelukt, maar natuurlijk ook wel met hindernissen. Zo stapten we op een bus die ons ergens buiten de stad bracht. Met dezelfde bus terug. Sideseeing voor totaal in Euro's 0,50 per persoon. Ach, we hebben vakantie en je ziet zo nog eens wat van de omgeving. Tweede dag op de hop-on bus eerst naar het beroemde Raffles hotel. Dit snel bekeken, want foto's van de lobby mochten we pas na 17.00 uur maken, dus we moesten terugkomen. Weer op de bus naar de Singapore flyer. Dit is een reuzenrad wat in een half uur rond gaat en op het hoogste punt op 165 meter boven de stad een prachtig uitzicht biedt. Toen weer terug naar Raffles hotel en eerst aan de Singapore Sling in de Long bar. Een "must" to do en het smaakte zo goed dat we er maar 2 namen. We genoten van alle pinda's en de schillen gaan gemakshalve maar op de grond. Knarste vreselijk. We schrokken wel van de rekening, dus we vergeten deze "sling" nooit! Overigens: het recept hebben we in ons bezit. Enfin, Singapore is groots, was af en toe nat van de buien en het transpireren en onvergetelijk.
Afgelopen nacht in Darwin aangekomen om 2.35 uur (plaatselijke tijd 3.15 uur). Tja, tot nu toe weinig slaap gehad door al dat gereis! Vakantie !? Vanochtend natuurlijk laat wakker en deze dag benut om onze volgende excursie naar Top End safari te boeken. Lekker rustig naar een reisbureau dachten we. Enfin, dat werd stress, want de optie die bleek achteraf niet te zijn doorgekomen en moest de directeur er aan te pas kom het toch te kunnen regelen. Gelukt en wij blij. Toen de volgende excursie naar Tiwi Island. Steeds in gesprek, wij een koffie gedronken en na 3 uur was ook dat geregeld. Morgen een hele dag voor onszelf om Darwin te ontdekken en zonder stress aan de hitte te wennen. Zelfs de mensen hier hebben het er over dat het zo heet is. Ongeveer 35 graden. Gelukkig een lekker windje.
Tijdens een wandeling langs de boulevard hadden we onze eerste ontmoeting met aboriginals. Een aantal mannen die ons, 2 vrouwen, natuurlijk aan moesten spreken en wilden weten waar we vandaan kwamen. Nederland zei ze natuurlijk toch niets, maar we waren niet zo brutaal om foto's te maken. We hielden onze camera's maar in de tas. Overleefd! Mooie koppen en echt wel aardig.
We gaan nu naar de haven voor het happy hour en lekker eten. Relaxen.
We genieten optimaal en komen zo langzamerhand in vakantiestemming.
Tot onze volgend verslag. Waarschijnlijk vanuit Cairns, omdat we na de safari laat thuis zijn en de volgende dag weer om 7 uur op het vliegtuig moeten stappen.

• 21 September 2009 - 09:40

Michael:

Maud en Marja,
    Maandagmorgen 11.30 uur
    Half bewolkt 20 gr. Bericht is doorgedrongen tot het noordelijk halfrond. Bedankt.

• 21 September 2009 - 09:47

Olga:

Zo het begin is er dus voor jullie.
    Gaaf hoor! en uhhh, je moet natuurlijk wel leren didgeredoo blazen, als je in het land van de didges bent hoor! Kun je het mij leren daarna. Zou wel grappig zijn hoor. Meiden geniet en blijf genieten, maar let op je tas en je portemonnaie hoor!!!! Knuffies.

• 21 September 2009 - 09:54

Olga:

Hoi missies,
    jullie hebben al veel meegemaakt en gaan nog veel meer beleven. Veel drinken met die hitte hoor. Fijn dat jullie de excursies kunnen doen. Veel mooi foto's maken. Tot de volgende keer, liefs Olga

• 21 September 2009 - 18:52

Edwin & Angelique:

Hoi Maud,

Leuk om e.e.a. te lezen maar doe toch eens rustig! Ik schiet al in de stress als ik het verhaal lees (hoe lang ben je nou weg?). Lekker genieten daar, doe voorzichtig en we kijken uit naar je volgende reisverslag.

Groetjes en knuffels vd hele club uit Breda.

• 21 September 2009 - 19:32

Yasmine,marcel:

Hoi Maud

Wat een belevenissen allemaal,leuk om te horen dat het je goed gaat. Wel lekker makkelijk zo een website je bent dat up to date over alles wat je meemaakt! We gaan regelmatig kijken hoe het jullie allemaal vergaat en laten kleine berichtje's achter!!
    Groetjes en dikke knuffel
    Marcel,yasmine,anissa en dylan

• 21 September 2009 - 21:31

Björn:

Haal eens even heel snel die camera's uit de tas en maak ons gek met jullie foto's. (kabeltje bij je?...)

Have fun!

• 22 September 2009 - 05:13

Jannie:

Lieve Marja en Maud,

Mmmmmmm ben benieuwd naar het recept!!!!
    Leuk om zo vroeg in de morgen mijn werk te beginnen met jullie reisverslag.
    Stuur maar wat zon naar mij.Heb ik hard nodig!!!

Liefs XXXJannie

• 23 September 2009 - 13:58

Jack:

Hoi Maud en Marja (die ik helaas niet ken),
    Jullie eerste reisverslag ziet er al veelbelovend uit, kan zo in een glossy als (aankomende) columnisten.
    Iedereen is nu razend benieuwd naar de eerste échte foto's, we moeten het nu nog doen met de 'coverfoto' van de dames. Maar nu weet ik tenminste hoe Marja er uitziet. Jullie zijn vergeten om wat klompen mee te nemen voor de aboriginals net zoals vroeger de kralen en spiegeltjes in de rimboe.
    Olga schrijft over de didgeredoo's, dat is inderdaad gaaf voor op je balkon Maud, kweek je saamhorigheid tussen de buren...
    Ik sluit me graag aan bij de andere reacties:
    blijf genieten en pas vooral goed op julliezelf!

Natuurlijk ook van mij de nodige knuffies, hoewel ik dat met 'vreemde vrouwen'
    [Marja?] eigenlijk niet mag doen.

Liefs,
    xxx
    Jack

• 26 September 2009 - 12:46

Jan Bussum:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je volgende verslag.

• 27 September 2009 - 12:47

Pamela:

Lieve meiden,
    Nu wel een beetje rustig aan doen hoor! Laat die mooie mannen met rust. Komt alleen maar liefdesverdriet van.
    Verder hoop ik dat jullie veel meemaken.
    Tot de volgende keer.
    Liefs, Pamela

• 14 November 2009 - 15:33

Elly Mesman:

Wat maken jullie een geweldige reis.
    Eindelijk begonnen met lezen.
    Dank voor je felicitatie en goede reis verder.
    Groet van ons allen.

Van Auckland naar Thames

29 November 2009

Alice Springs-Perth
Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009