Weer terug van weggeweest - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Weer terug van weggeweest - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Weer terug van weggeweest

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

11 Januari 2013 | Nederland, Amstelveen

9 januari. Rond 9.00 uur aangekomen op Schiphol na een vermoeiende en lange vlucht die in San José begon om 5 uur in de morgen toen we werden opgehaald door Carlos, onze chauffeur van de reis, die ons naar het vliegveld bracht. Vliegtuig vertrok op tijd om 7.30 uur. Om 11,10 uur waren we in Houston en duurde het bij elkaar wel anderhalf uur voordat we door de paspoortcontrole en
scanners waren. Toen nog even naar de transitobalie om te proberen betere plaatsen in het vliegtuig naar Amsterdam te krijgen, hetgeen in San José niet was gelukt. Konden niet bij elkaar zitten, vliegtuig helemaal vol. Het is me gelukt bij een vriendelijke dame het zo te regelen dat ik weer bij het raam zit (mijn favoriete plek) met Maud naast me aan het gangpad (haar wens). Daarna hebben we ons, voldaan na deze meevaller, de koffie, lunch en smoothies goed laten smaken, zoals jullie aan de foto kunnen zien. Heel apart krijg je het restant erbij in de shakebeker. Zoooo Amerikaans! Toen nog wat rondgelopen en de winkeltjes bekeken of we nog van onze laatste colonnes (Costa Ricaanse munteenheid) af konden komen, dat lukte met mate, ze hebben liever dolares (Amerikaanse munteenheid). Bij de gate bleek het vliegtuig er nog niet te zijn en hoorden we een vertraging van een kwartier te hebben wat bij elkaar ruim een uur werd, veroorzaakt door de slechte weersomstandigheden onderweg naar en in Houston.
Dat hebben we onderweg gedeeltelijk ingehaald. Het was prettig bij de uitgang Michael, Maud’s broer te zien, zodat we lekker droog in de auto konden stappen. Gelukkig viel de temperatuurwisseling mee en kon ik de handschoenen en muts in de koffer laten.
Wij hebben weer een boeiende en mooie reis gemaakt maar zijn blij weer thuis te zijn.
Jullie allemaal bedankt voor de reacties op de weblog en vooral de beste wensen op elk gebied voor 2013 toegewenst door
M&M.

• 12 Januari 2013 - 00:21

Olga Heemskerk:

Hallo Maud en Marja,

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en jullie gaan zeker nagenieten wanneer jullie later de foto's en films gaan bewerken tot een mooie en blijvende herinnering. All the best, tot een volgende keer en groetes van mij, Olga

• 14 Januari 2013 - 12:39

Vera:

Ja hoor via mozilla wel gelukt, nou ik ga er eens voor zitten om wat verslag te lezen en foto's te bekijken,
    We spreken elkaar

groet

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009