van Swakopmund naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu van Swakopmund naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

van Swakopmund naar Kaapstad

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

15 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste allemaal,

Het is veel te lang geleden dat wij het laatste verslag hebben geplaatst en er is veel gebeurd. In Swakopmund hebben wij een heerlijke rustdag gehad en zijn toen doorgereisd via Walvisbaai met zijn grote populatie flamingo's, naar Sossusvlei. Deze plek is bekend door de rode zandduinen. Na aankomst eerst bijgekomen van de lange en stoffige en bovenal hobbelige weg in het zwembad. De volgende dag op tour met Boesman die al 15 jaar op blote voeten loopt door de rode en bovenal zeer warme duinen. Hij vertelde hoe je kunt overleven in de warme woestijn. Vertelde heel veel over de dierensporen, de plantenwereld en het leven van de bosjesmensen. We genoten. Ook van de hitte (ahum) zeker 40 graden ! Vandaar door naar Sesriem voor 1 overnachting (gelukkig met zwembad) naar Augrabies NP. Hier was weer een rustdag ingelast en we hadden hele mooie vakantiebungalow met terras waar de vogels, dassies en apen kwamen buurten (bedelen). De volgende dag op ons gemak een wandeling gemaakt naar de watervallen en omgeving. 's Middags lekker bij het zwembad doorgebracht en 's avonds een gezamenlijke braai bij een van de huisjes. De volgende morgen een gezamenlijk champagneontbijt (ja hoor, luxe ook). Toen we wegreden zaten de apen op de vuilnisbak klaar om de deksel op te tillen voor de restanten. Toen weer een lange busrit (hop hop hop) door de grote Karoo (ruige woestijn, lijkend op een maanlandschap) naar ons Tankwa Tented Camp. Op het moment dat de bus de laatste km.'s verslond vroeg iedereen zich af: "waar komen we in hemelsnaam terecht?". We reden echt in de middle of nowhere. Ineens ontwaarden we een wit boerderijtje en daaromheen tenten die onder een afdakje stonden. (we hadden al gehoord dat er geen electriciteit zou zijn). Uiteindelijk viel het best mee: een gezellige ontvangst door een leuke hippe eigenaar met lekker eten. Een flower power sfeertje. 's Avonds met een grote jeep naar een bergtopje gereden voor de sunset. Het stormde echter: boven aangekomen woei het zeildoekdak van de jeep en de wijn (natuurlijk mee met hapjes) uit de glazen. Lachen dus en een mooi uitzicht op het troosteloze "maanlandschap". Toen door naar Kaapstad. Een mooie en lange rit. We kwamen afgelopen vrijdagmiddag weer in de bewoonde wereld. Geen groter contrast mogelijk met de leegte en rust onderweg in deze bruizende mooie wereldstad. 's Middags namen wij samen direct een ticket voor de hop on hop off bus die vlak bij ons hotel stopte en ons naar het Waterfront zou brengen. Dit deel van de stad eerst bezocht, 's avonds lekker gegeten en met de taxi terug. Zaterdag een lange wandeling door het stadscentrum, het aquarium bezocht en 's avonds met de bus naar Signal Hill voor de zonsondergang op de zee. Zondag stralend weer,geen wolkje aan de lucht, dus met de groep eerst de tafelberg op en toen door naar Kaap de Goede Hoop. Daar is altijd veel wind, dus ook deze dag, maar de temperatuur was aangenaam. Terug via Simonstown met de pinquinkolonie. 's Avonds het afscheidsdiner en om 12 uur naar bed. We hebben ruim 6000 km. met de bus gereden, waren blij dat de geplande truck uiteindelijk een bus is geworden, waardoor we ruim konden zitten en de hobbels minder (!!!) voelbaar waren. We hadden een hele gezellige groep en hebben veel gelachen. Vanaf vandaag zijn we een week op onzelf aangewezen maar dat gaat zeker lukken. Het eerste dat we nu gaan doen is op zoek naar een huurauto en dan richting Hermanus, want we hoorden dat er nog steeds veel walvissen daar voor de kust zwemmen.
Iedereen erg bedankt voor de leuke reacties. Helaas kunnen we geen foto's plaatsen. Maar des te groter is de verrassing thuis. We hebben er zeker al 2500. Nog een weekje bijtanken en het laatste verslag zullen wij snel na thuiskomst plaatsen. Groet M&M

• 15 November 2010 - 14:03

Jannie:

De laatste week alweer, wat gaat de tijd snel!!!
    Geniet nog van de laatste week en van de Zuid Afrikaansen wijnen!!!!. Ik ga zometeen het verhaal lezen, nog geen tidj voor gehad

Liefs Jannie

• 15 November 2010 - 15:10

Olga Heemskerk:

Lieve dames,

Ik weet niet of jullie nog in de gelegenheid zijn om je mail nog te lezen en anders bij jullie thuiskomst. De bushman op blote voeten is echt een relikwie, want Simone en ik hebben hem (ieder apart) ook meegemaakt met de rondleiding in de woestijn en bij de Sossusvlei. Een aanrader: in Waterfront bij Quai Four kan je heerlijk vis eten. Wel vooraf reserveren, want het is er altijd tjokvol. Wens jullie nog heel veel plezier onderweg naar de wijnstreek (doe voorzichtig en geen lifters meenemen!). Een goede reis terug.
    Liefs Olga

• 15 November 2010 - 18:03

Jack:

Dear M&M's,

Ik lees uit het verslag dat jullie weer heel veel hebben gezien en meegemaakt. Wat gaat de tijd toch snel, nog maar 8 dagen en dan zit het er weer op!
    Alvast een goede terugreis en een behouden aankomst.

Liefs,
    Jack

• 15 November 2010 - 19:55

Marja Z.:

Nick en ik hebben genoten van je verslag.
    geniet van de zon en neem wat mee voor hier. want de vooruitzichten zijn in holland niet erg rooskleurig.

Goede terugreis gewenst van ons beiden. marja.

• 16 November 2010 - 08:25

Betty & Ruud:

Dag dames,

Dit is toch weer volop genieten van het goede leven. Prachtige verhalen. Jullie in de hitte wij hebben alweer vanmorgen de auto staan krabben verschil moet er zijn. Nog heel veel plezier en mooie plaatjes schieten.

• 16 November 2010 - 18:38

Margreet Van H:

Hoi meisjes,
    Mooi verhaal... waar ken ik dat van??
    Wij zijn weer thuis, na een lange maar goede reis.
    Wat hebben we genoten met en van elkaar deze weken, en idd veel gelachen.
    Jullie nog een mooie tijd, en ik hoop dat jullie wel de walvissen zien, en mooie foto's maken.
    Liefs van C&M
    ps: geniet van de wijn.

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009