Kaapstaf naar Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Kaapstaf naar Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Kaapstaf naar Swellendam

Door: Maud en Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 November 2010 | Zuid-Afrika, Swellendam

Tussenbericht: auto is gelukt. Even probleem , want Budget Car had er geen beschikbaar. Praten. Kunnen wij wel. Mooie nieuwe Chevrolet hebben wij geregeld. Rijdt prima. Helaas geen whales gezien op mooie whales route. Op bankje in warme zon zitten wachten, maar ze willen zich niet laten zien. Vanavond weer een nieuwe schuilplaats van de whales doorgekregen. Morgen nieuwe kans. Wel vandaag kunnen genieten van mooie wegen, landschap, bloemen, springbokken ( levend en op ons bord) en Ibissen. Wat een rijkdom van natuur! We zitten in een leuk onderkomen in Swellendam. Lieve mensen. Warm met af en toe bewolkt. Gelukkig nu wifi op kamer en we hebben het goed met de za wijnen. (zijn beiden wat pondjes aangekomen! Vakantie!)
Groet M&M

• 16 November 2010 - 21:35

Margreet Van H:

Over de pondjes, het viel me niet tegen, 2 kilo erbij.
    Geniet en ik zal duimen voor de whales.

• 16 November 2010 - 22:46

Jack:

Hallo M&M's,

Ik zit enigszins met de volgende vragen 'opgescheept':
    1e. hoe krijg je een hele springbok op je bord?
    2e. is het niet toevallig dat de walvissen zich juist voor jullie hebben verstopt?
    3e. hoe krijg je al die pondjes er weer af?
    Niet met ZA wijn, misschien AH wijn?

Het gaat er op lijken dat we hiervoor MP Mark Rutte naar de 2e kamer moeten laten komen, maar dat doen we natuurlijk pas wanneer jullie over een week weer behouden in Nederland zijn teruggekeerd!
    Wederom veel liefs,
    Jack

• 17 November 2010 - 11:55

Michael:

Maud en Marja, Wat doen jullie toch druk...bij thuiskomst volgende week gelijk maar weer een vakantie boeken om uit te rusten ( kan ik lekker nog even door karren in de Honda......bevalt prima !!/ alleen staat de klok nog op zomertijd - weet niet hoe ik dit kan veranderen. ) groet - groet.

• 18 November 2010 - 10:28

Jannie:

Jaja pondjes aangekomen omdat het vakantie is!!! Ja ja Marja, zometeen weer Sinterklaas en dan weer Kerst .Ik hoor mijzelf!

En hebben jullie samen een heel springbok op? Met een lekker glas WATER?
    Dames alvast een goede reis naar het winterse Nederland. Het begint volgende week te vriezen.Dus trek iets warms aan.

Liefs Jannie

• 19 November 2010 - 21:51

Yasmine,marcel:

Hoi Maud en marja

Ik heb jullie reisverslagen zitten lezen prachtige verhalen. Het lijkt wel of we mee op reis zijn alleen voelt het wat kouder aan(ha,ha,ha).
    Wat leuk dat jullie het weer gezellig hebben en ook zo veel weer ondernomen hebben. Hier gaat het goed wel druk van allles gebeurt maar dat hoor je allemaal als je weer terug bent maud!
    Ik zou zeggen geniet er nog van en zie je gauw weer. Dylan vond de kaart geweldig en kan niet wachten wanneer je met het buitelands geld terug komt. Dames we wensen jullie een goed reis terug!!!

groetjes
    yasmine,marcel en dylan

• 20 November 2010 - 09:53

Jan En Tineke:

Hallo Maud en Marja,

Hier een berichtje uit het koude, natte Peize. Hebben een goede reis gehad. Wel weer wennen in Nederland en vooral uitrusten. Helaas ook geen walvissen gezien in Hermanus. Wel een schitterende tocht met veel mooie natuur. De foto's zijn erg mooi geworden.
    We sturen er snel wat op en de rest zien jullie nog wel.
    Nu dames geniet er nog van en alvast een goede reis.
    Veel liefs Jan en Tineke

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009