Van San Francisco naar Los Angeles. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Van San Francisco naar Los Angeles. - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Van San Francisco naar Los Angeles.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Hollywood

Leuk al zoveel reacties te hebben ontvangen, hartelijk dank. We doen het dus niet voor niks en het is fijn dat jullie zo met ons meeleven. In het vliegtuig zijn we natuurlijk verwend met het ons bekende water. Is de nieuwsgierigheid van sommigen hiermee bevredigd? Hahahaha!
Zaterdag 27/8 gaan we onze grote reis beginnen. Al vroeg op pad om de huurauto op de halen. 30 min. lopen naar Hertz via een stijl naar boven oplopende straat. Kwamen al hijgend bij Hertz aan. Boven verwachting ging het soepel en kregen we de beloofde upgrade. Een grote zwarte Chevrolet Impala (voor de kenners en geïnteresseerden). We mochten zelf in de parkeergarage gaan ophalen. Ik (Marja) ging rijden maar ben geen automaat gewend en dat was zeker wennen. Geen uitleg, je moest het zelf maar uitzoeken. Hortend en stotend de garage uit en in de ochtendspits van SF terug naar het hotel om de bagage op te halen. Gelukkig is dat zonder veel problemen gelukt. De route ingeklopt op het navigatiesysteem en we gaan op weg naar via Highway 101 naar Seaside voor de overnachting. We zijn blij met de ruime kamer en 2 Queen size bedden en eigen badkamer. Vervolgens via Monterey waar de schrijver John Steinbeck heeft geschreven over de sardines-verwerkende industrie, Cannery Row. Via de 17-mile drive, een prachtige weg langs de kust met ergens halverwege een eenzame den op een rots en de wereldberoemde Pebble Beach Golfcourse naar het pittoreske plaatsje Carmel waar Clint Eastwood burgemeester is geweest. De zons-ondergang bekeken en daarna daar gegeten en in het donker terug naar Seaside. Voldaan, omdat ik inmiddels de auto onder de knie heb, naar bed.
Zondag 28/8 op weg naar Pismo Beach. Het is prachtig weer voor de tocht over route 1 vlak langs de kust met mooie uitzichten over de stille oceaan, vooral bij Big Sur. Onderweg zagen we waarschuwingen voor de bosbranden en helikopters met waterzakken landinwaarts gaan. Best wel eng. Maar gelukkig te ver van de highway vandaan. In San Simeon wilden we het beroemde Hearst Castle van William Randolph Hearst, de krantenmagnaat, bezoeken. Maar helaas was het sinds 24/8 gesloten vanwege de rookontwikkeling van de branden in de nabij gelegen bergen. Rond 7 uur in ons motel in Pismo Beach. Voor we gingen slapen eerst 2 nachten geboekt in Hollywood, Los Angeles. We bedachten dat we wellicht onze reis kunnen terugverdienen door te bij de film te gaan.
Maandag 29/8 op weg naar LA . Nu is het Maud’s beurt om te rijden en die had onze limo al snel door. Maar eerst nog even op het strand van Pismo Beach gekeken waar duizenden meeuwen aan het ontbijten waren met sardines. Onderweg in Santa Barbara de prachtige Spaanse City Hall bekeken en de Mission. Om 5 uur in LA en naar Saharan Motor Hotel op Sunset Boulevard. Ongeveer 350 ml gereden.
Dinsdag 30/8 om 9 uur met een City Tour door Beverly Hills en Bel Air met mooie en minder mooie huizen van de sterren, zoals Robert de Niro, Jack Nicholsen, Sharon Stone, Demi Moore en Bruce Willis en van een heleboel ons onbekende film- en tv-artiesten. We mochten op Rodeo Drive ons vergapen aan de juweliers, galerieën en dure merken winkels. De tour eindigde op Hollywood Boulevard. Wij hebben die hier een stuk gelopen via de walk of fame en bij het Chinese theater de tegels met hand- en voetafdrukken van de grote sterren zoals Frank Sinatra en Marilyn Monroe bekeken. Toen waren we zo warm, bezweet en moe, dus terug naar het hotel en bijgekomen bij de airco. Om 7 uur aan de overkant in een aardig restaurant nog een lekkere salade gegeten. Terug in het hotel is het mijn beurt om het verslag van onze avonturen te maken.
We gaan nu slapen want morgen wacht ons een lange tocht oostwaarts naar Indio voor 2 nachten en het bezoek aan het Joshua NP.
Hartelijk groet van de filmsterren M&M

• 31 Augustus 2016 - 08:34

Sonja:

Ha Marja, eigenlijk zit ik nu heel krap in mijn tijd want ik moet voor een afspraak zo de deur uit, maar toch even snel gekeken of er weer van nieuwe berichtgeving te genieten zou zijn. En ja, we worden weer verwend. Wat een geweldige reis en wat een enorme hoeveelheden indrukken moeten jullie al hebben opgedaan. Maar ja, oude rotten in het vak, dat moet voor jullie een makkie zijn.

Geweldige trip, en zo leuk om te volgen.
    Groetjes, Sonja

• 31 Augustus 2016 - 20:00

Pamela:

Zo... Je kan zo schrijfster worden.
    Zoals steeds, zoveel te beleven.
    Geweldig meiden, en ook leuke foto's.
    Tot het volgende verhaal (van Maud) om de beurt?

Big hug, Pamela

• 31 Augustus 2016 - 23:44

Betty En Rob:

Hoi M & M,

Leuk reisverslag Marja. Goed om om de beurt het verslag te maken. Hoe vonden jullie de kustweg naar LA. Prachtig toch. Lees niets over het kustplaatsje Santa Barbara. Zijn jullie daar nog op de houten pier geweest bij de Dolphin Fountain? En hebben jullie de gieren nog gezien?
    Jullie hebben het over al die filmsterren, maar ik zie van jullie reissterren nog geen mooie uitdagende foto's. Komen die nog? Ga komende dagen maar lekker genieten van alle NP's en allereerst het Joshua NP met zijn bijzondere begroeiing. Hoe bevalt verder de mooie zwarte Chevrolet Impala? Rijdt hij lekker?
    Ga morgen tante Iny weer even bellen om te vragen of ze nog steeds vorderingen maakt.
    Veel succes met jullie mooie reis en ik hoop op heel veel spannende reisverslagen met prachtige foto's.
    Groetjes uit Gouda van B & R.

• 01 September 2016 - 11:23

Marcel:

Dag dames.

Mooie verslagen. En wat een verschil met de Zeeuwse kust waar wij nu zitten.
    Have fun verder en keep betweem the lines.

Groetjes van andere M&M (Marcel en Monique)

• 01 September 2016 - 11:58

Ruud Blom:

Hallo filmsterren. Hier is een reactie uit het zeer warme z.frankrijk. Leuk om jullie verslag te lezen, genieten geblazen. Veel rijden , maar ook veel zien. Wij, Irma en ik, kijken er naar uit om jullie verslag te horen en te lezen. Voorlopig zijn wij , en jullie ook niet ,thuis. Ik wens jullie nog veel plezier, wees voorzichtig en blijf genieten.

Lieve groeten van Irma en Ruud

• 05 September 2016 - 10:13

Jack:

Wederom een prachtig verslag, leuk om het allemaal te lezen, erg bedankt daarvoor!
    Liefs,
    Jack

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009