Van Panguitch in Utah naar Vallejo in Californië - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Van Panguitch in Utah naar Vallejo in Californië - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Van Panguitch in Utah naar Vallejo in Californië

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

09 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Vallejo

Hallo allemaal,
Het is mijn beurt om het laatste verslag te maken van onze formidabele reis door 8 verschillende staten met hun eigen kenmerken en prachtige parken. Zondag 2/10 zijn we weer naar Bryce gegaan en bij mooi weer nog foto’s gemaakt van dat bijzondere park, dat wij het mooiste vinden. Toen op weg naar Zion NP en onderweg geluncht bij een bäckerei met Duits lekkers bij de koffie. In Zion NP de auto geparkeerd en met de shuttlebus door het park. Dit park is weer heel anders met ontzettend hoge, steile rotsformaties met veel kleuren, waardoor de Colorado rivier als een klein onstuimig stroompje zijn weg begint om uiteindelijk als een flinke, woeste rivier door de Grand Canyon te stromen. Rond 6.30 uur het park verlaten en naar Hurricane in Utah voor de overnachting.
Maandag 3/10 op weg naar Las Vegas. Hoorde van een stel bij het ontbijt dat Valley of Fire een bezoek waard is. Aangezien het op de route ligt, gaan we ook dat maar bekijken. Nou daar zijn we een paar uur zoet geweest. Weer zoveel prachtige rode en roze gekleurde rotsformaties, waar je met fantasie dingen in kunt zien; zoals een oude mannengezicht en een leeuwenkop. Rond 4 uur door naar Las Vegas en in de spits van de deze gigantisch drukke stad in de woestijn van Nevada naar het Treasure Island Hotel, waar we een kamer op de 29e etage kregen. Het was een hele toer de bagage via de casinohal in de kamer te krijgen in korte broek en t-shirt. Weer eens wat anders dan op de begane grond met de auto voor de deur, zoals in de motels. Het is een te gekke, drukke stad waar alles om het gokken draait. ’s Morgens vroeg zijn de speelmachines al bezet en je word gestoord van alle herrie die ze maken. Dit gaat 24 u door. De volgende morgen zijn we de Strip (de bijnaam voor de Las Vegas Boulevard) op en neer gelopen waar alle beroemde casinohotels zijn, zoals: Flamingo, Mirage, Venetian, Bellagio, Planet Hollywood en nog veel meer. ’s Avonds naar de Cirque du Soleil show in ons hotel. Fantastische acrobatiek, dans en romantiek. Na afloop nog een cocktail in de bar en om 1 uur naar de kamer. Geloof het of niet maar we hebben geen penny gegokt, het alleen maar met verbazing gade geslagen.
Vrijdag 7 oktober naar Yosemite NP, het laatste en 24ste park. Veel naaldbomen en grijze rotsen en steile wanden. Ook veel mensen die er kamperen, dus behoorlijk druk. Geen dieren gezien, behalve een eekhoorn. We merken dat we verzadigd raken door al dat natuurschoon en waren niet meer onder de indruk van Yosemite.
Vandaag via Sonora naar Napa Valley, waar we morgen (we hadden nog een reserve dag in het programma) nog een wijntoer langs wijngaarden willen maken. Maandag weer terug naar San Francisco, de auto inleveren en nog 2 dagen de stad in en dat bekijken wat we op de heenreis hebben gemist. Woensdag 12/10 om 16.45 uur vliegen we weer naar huis. Thuisgekomen hebben we vast een week vakantie nodig om bij te komen van deze enerverende 7 weken om alles te kunnen verwerken.
Rob en Betty de auto is ook moe geworden na bijna 8000 miles gereden te hebben, want we hebben olie bijgevuld en een paar keer de banden opgepompt.
Pamela we wilden een paar dagen aan het zwembad liggen (31 gr) maar in het hotel was het zwembad gesloten wegens restauratie. Pech gehad, dus hebben we de week vakantie echt nodig.
Liesbeth op het locatiekaartje kun je zien waar we zijn geweest. Al die mooie parken liggen in verschillende staten maar Utah heeft er wel heel veel.
Maud gaat de foto’s er nog bij zoeken en zal thuis het eindverslag maken.
Wij danken jullie voor de leuke reacties en tot spoedig ziens.
Hartelijke groeten van M&M

• 09 Oktober 2016 - 12:55

Jack:

Lieve Maud en Marja,
    Alweer een mooi reisverslag, leuk hoor.
    In de Valley of Fire zagen jullie een oudemannengezicht én een leeuwenkop, dat is nou precies een afbeelding van mij, óók toevallig!
    Tja nog een paar dagen en dan zit het er alweer op, die weken zijn 'omgevlogen'.
    Ik hoop dat jullie een voorspoedige terugreis hebben en weer behouden thuiskomen.
    Groetjes,
    Liefs,
    Jack

• 09 Oktober 2016 - 17:25

Sonja:

Dames, weer met veel plezier jullie verslag gelezen, evenals het vorige. Zeven weken lijkt lang als je er nog aan moet beginnen maar ik denk dat de tijd voor jullie toch erg snel gegaan zal zijn, met al die prachtindrukken. Dus nu nog een paar dagen van meer stedelijk terrein genieten en daarna terug naar Amstelveen, waarbij het toch altijd fijn zal zijn om je eigen voordeur weer open te doen, lijkt me.
    Alvast goeie terugreis gewenst!

Groetjes, Sonja

Lekker proeven............
    Groet MenM

• 13 Oktober 2016 - 14:44

Ellis De Vroome:

Terug uit Spanje heb ik jullie reisverslag gelezen. Fantastisch wat een reis. en mooie foto's.
    Goede terugvlucht. Zie Marja 17 okt 13.30 bij El. groeten

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009