Van Cheyenne naar Jackson in Wyoming via Hot Sprin - Reisverslag uit Hoback Junction, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Van Cheyenne naar Jackson in Wyoming via Hot Sprin - Reisverslag uit Hoback Junction, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Van Cheyenne naar Jackson in Wyoming via Hot Sprin

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Maud

26 September 2016 | Verenigde Staten, Hoback Junction

Hallo allemaal, het is mijn beurt (Marja) voor alweer het 5e verslag van onze enerverende reis.
Zondag 18/9 naar Hot Springs in South Dakota, een 4 uur durende tocht door een leeg landschap. Onderweg Fort Laramie bezocht, interessant vanwege de trek van de pioniers naar het westen en de schermutselingen met de Indianen. Moesten ergens op de rem voor een overstekende coyote, hij heeft het overleeft! Aangekomen in het motel lekker afgekoeld in het zwembad.
Maandag 19/9 op weg naar Rapid City via verschillende parken waar we onze eerste bizons hebben gezien, die over een bergrug naar beneden kwamen. Een machtig gezicht. Er zijn er wel 13.000 in het park .Vervolgens naar Mount Rushmore waar 4 presidenten (Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln) in de rotsen zijn uitgehouwen, heel bijzonder. 20 miles verder is ook een Indiaan, Grazy Horse uitgehouwen in de rotsen. Ook bijzonder. Er is ook een heel groot museum over de Indianen maar daar hebben we jammer genoeg geen tijd voor want we moeten door naar Rapid City voor de overnachting. We waren wel moe na deze lange dag en het slaapmutsje smaakte best en deed zijn werk want we vielen prompt in slaap.
Dinsdag 20/9 van Rapid City naar Sheridan. Een lange tocht, maar dat ging bijna helemaal via de snelweg, dus we besloten er ook een ommetje bij te maken langs Devils Tower. Een vreemde kolos met een mythische Indianengeschiedenis.
Woensdag 21/9 op weg naar Cody. Onderweg naar deze stad eindelijk een cowboy op een paard die een kudde koeien dreef. We verblijven 4 nachten in Cody voor ons bezoek aan het Yellowstone NP. Op donderdag 22/9 de Old Faithfull geiser bekeken en de diverse hot Springs. In een mooie, geelkleurende vallei een coyote gespot. In een ander vallei stonden veel auto’s en waren er rangers die vertelden dat er een grizzly beer was gezien. Ons wachten werd beloond want even erna kwam hij aangelopen in een behoorlijk tempo, helaas wel wat ver weg.
Vrijdag 23/9 regende het en zijn we in Cody naar het Buffallo Bill Center of the West gegaan. Een heel interessant museum over Kolonel William Cody, bijgenaamd Buffalo Bill en over diverse Indianenstammen.
Zaterdag 24/9 was het weer goed en zijn we weer naar het park gegaan. Nu naar het noorden en daar hebben we de mammoth hot Springs gezien. Heel mooi. Onderweg kwamen we in een file van auto’s terecht, omdat uit de bossen honderden bizons kwamen rennen en de auto’s zowat insloten. Heel spannend. Ze liepen vlak langs de auto en we konden ze door het open raam fotograferen. Op weg naar de uitgang, stonden er weer veel auto’s langs de kant met rangers erbij. Bleek er een zwarte beer in een dennenboom te zitten met 2 kleintjes eronder. Heel mooi gezicht. Toen we daarna doorreden, stak een jong beertje helemaal alleen de weg over, wij en het berenjong waren zeer verbouwereerd. Voordat wij een foto konden maken was hij alweer verdwenen. We vroegen ons wel af waar mamma beer was. Gevaarlijk blijft het, ondanks dat je in de auto zit. Het was een prachtige dag met veel moois.
Vandaag, zondag 25/9 zijn we via Grand Teton NP met prachtige herfstkleuren naar Jackson gereden, alweer een echt westernstadje met saloons net als Cody. Onderweg kregen we van iemand een tip om naar een cowboysaloon te gaan met zadels als barkruk. Dat wilden we wel zien, dus…….. Het bier smaakte goed.
Bedankt voor alle fijne reacties en tot het volgende verslag.
Hartelijke groeten van M&M

• 26 September 2016 - 09:49

Jack:

Hoi Maud en Marja, bedankt voor het mooie, uitgebreide verslag.
    Zo te lezen hebben jullie het (zwarte)beregoed naar jullie zin.
    In '3 op reis' hebben ze op TV veel laten zien van wat jullie beschreven, prachtig.
    De foto's zien er ook patent uit!
    Fijne reis verder,
    Liefs,
    Jack

• 26 September 2016 - 12:43

Sonja:

Marja, ook dit verslag is weer indrukwekkend, net zoals die prachtige foto's. Zeker ook die van de grote groep bizons, maar toch een pietsie angstaanjagend. Wel een opluchting zeker dat jullie niet in de eerste auto zaten? Ach, hier spreekt een geboren angsthaas. Jullie zijn gelukkig van een ander kaliber, anders konden jullie niet zulke schitterende reizen maken.

Het is enig om jullie berichten te volgen.
    Groetjes, Sonja

• 29 September 2016 - 09:00

Pamela:

Hoi meiden,
    Jullie blijven dappere helden, en dat op jullie leeftijd!!!
    Geweldig avontuur weer en ik geniet lekker mee en word er heel blij van.
    Dank jullie weer en tot de volgende keer.
    Liefs, Pamela

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009