Het begin - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Beste lezer, lieve familie en vrienden,
Woensdagmiddag zijn we in San Francisco aangekomen na een voorspoedige vliegreis. Toen we in het vliegtuig vertelden dat onze lange vakantie was begonnen, werden we door de aardige steward extra verwend (! Raden waarmee !!!). Het eten aan boord was super. Na aankomst hadden we snel een shuttle bus die ons naar het hotel vlak bij de haven bracht. Een hotel dat we zelf op internet hadden uitgezocht, maar niet goed hadden gelezen. Daar wachtte ons een verrassing. Een hele kleine kamer, waar onze 2 grote koffers, 1 kleine koffer en 1 rugzak bijna geen plaats hadden. Een kleine wastafel in de kamer, op de gang per etage 3 toiletten en 2 douches. Een dat voor zeker 35 kamers op onze etage en 29 op de 2e etage. O ja, boven is een leuke grote badkamer, waar ik vanmorgen onder de douche ging. Want alle kamers zijn zonder toilet en badkamer. Een gezellige boel in de ochtend en de avond. O ja, er zijn wel 2 leuke grote wastafels op de gangen en daar worden de tanden gepoetst. Alles in Victoriaanse stijl. Onze kamer hebben we direct verbouwd: elektrische kachel de kast in en een stoel op de kast. Gemakshalve ging daar ook de rugzak maar op en 1 koffer kon er nog net in de kast bij. We wurmen ons nu tussen de kast en de wastafel om onze toet te kunnen wassen. Dus hier in San Francisco is het voor 3 nachten een beetje kamperen. Maar wel gezellig hoor! Genoeg aanspraak als er door de gang wordt gelopen.
De eerste avond hoorden we ineens gezellige jazzmuziek van buiten onder ons raam komen. Toen we een restaurant voor ons avondeten gingen opzoeken (uiteindelijk moest er in de avond toch weer worden gegeten) bleven we daar uiteraard plakken. We troffen het: alleen op woensdagavond levende muziek.
Wat hebben we geslapen! 9 uur tijdsverschil moesten we inhalen. De eerste dag laat opgestaan en om 10 uur aan het ontbijt. In Amerika is dat doorgaans buiten de deur. Moeilijk om een kleine portie te vinden, maar na de overvloed van de vorige dag hebben we ons voorgenomen dat de kilogrammen die er met zoveel moeite zijn afgegaan nu niet binnen korte tijd weer bij mogen komen. Dus…….
We zijn aan de wandel gegaan. Eerst richting Fischerman Warf en Pier 39. Daar krioelde het van de zeeleeuwen. Toen doorgestoken naar de Cable Car halte. Niet om te rijden, maar om te fotograferen. Vervolgens naar Lombard street, het bochtigste straatje in de hele stad. Dat was een hele klim (goed voor de calorieën) . Daar zagen we hoe een heleboel auto’s bochten draaiend naar beneden kwamen. Verder omhoog, want wij wilden wel zien hoe het er boven uitzag. En toen weer omlaag, nu richting de Golden Gate Bridge. Helaas zat die continue deels in de wolken. We troffen het niet, toch fris omdat de zon zich amper liet zien. ( We zagen dat het bij jullie nu 31 graden is, bij ons kwam het door de zeewind niet hoger dan 15 graden) . Vervolgens liepen we weer terug naar Fischerman Warf, want daar hadden we in de ochtend verrukkelijke kreeften en Krabben zien liggen. Die MOET je daar gewoon gaan eten hadden we gelezen. En we hebben onszelf getrakteerd hoor!
Daarna liepen we vermoeid naar onze kamer. Marja nog even in de relaxstoel voor een massage (gratis in de gang) en ik op bed met de laptop. Tot ik van vermoeidheid mijn vinger op 1 letter liet staan wist ik dat het genoeg was geweest. Na een goede nacht nu even mijn verhaal bijna afgemaakt. Vandaag, vrijdag zijn we lekker lui twee keer met de hop off hop on bus door de stad gereden; twee keer over de brug heen en weer (ontzettend koud daar boven) en op Union Square uitgestapt, waarna we vervolgens door China Town zijn gelopen. Na een lekkere Italiaanse avondmaaltijd maken we ons nu klaar voor de tocht richting Los Angeles. Dit verhaal verzenden en dan eerst maar eens een slaapplaats voor morgen op internet zoeken.
Groet van de twee avonturiers, M&M

• 27 Augustus 2016 - 09:42

Fleur:

Lekker begin, dames! Tja, de mist maakt dat het klimaat in San Francisco niet zo aantrekkelijk is...
    Maar wat een leuke stad, zeker vergeleken vele andere "standaard" Amerikaanse steden!
    Ben benieuwd naar de rest van jullie reis, en de mooie foto's.

• 27 Augustus 2016 - 09:52

Jack:

Hoi aventuriers,
    Lieve M&M
    Wat een mooi verslag, kan met gemak wedijveren met _3 op reis _, kan me voorstellen dat jullie met volle teugen genieten en de ogen uitkijken.
    Ja jammer van die idd krappe 'logeerkamer', maar vooruit volgende keer beter.
    Dames een groet uit het warme Apeldoorn en een fijne voortzetting!
    Liefs,
    Jack

• 27 Augustus 2016 - 10:57

Rob & Betty:

Hoi M & M,

Maud hartelijk bedankt voor je felicitatiekaart. Deze was keurig op tijd. Tevens bedankt voor je Whatsapp over het zelfde onderwerp. Fijn dat jullie zo genieten van de prachtige stad San Francisco, de goede sfeer en het lekkere eten (kreeft en krab). Leuk te lezen dat jullie het kamperen nog niet verleerd zijn met zo'n fraaie (primitieve) hotelkamer!Alleen jammer dat de temperatuur tegen viel.Als jullie op reis gaan naar LA niet vergeten om onderweg het bijzondere gebaksrestaurant ten zuiden van San Francisco aan te doen. Lekker zondigen voor een keertje. Waarom zijn jullie niet even naar Alcatraz geweest. Te duur of te druk?
    Nou ga maar lekker op reis met jullie huurauto en doe voorzichtig op de prachtige kustweg naar het Zuiden. Ook af en toe stoppen om van de zeeleeuwen onderaan de kustweg en de bijzondere gieren te genieten.
    Had zojuist tante Iny aan de telefoon en met haar gaat het goed in het verpleegtehuis. Het lopen gaat met sprongen oh nee stapjes vooruit. Ze loopt alweer zelfstandig achter haar rollator naar de ontbijtzaal. Ik moest van haar speciaal de hartelijke groeten aan jullie overbrengen. Morgen rijden we weer met Tom naar Zevenaar om haar te bezoeken.
    Tot zover. Genieten jullie maar fijn van dat mooie/bijzondere land. Blijf natuurlijk ook veel leuke verslagen met foto's sturen. Doen hé.
    Liefs Betty & Rob

• 27 Augustus 2016 - 14:18

Pamela:

Heel leuk om jullie verslag te lezen. Feestje om op deze manier mee te mogen reizen!
    Verwend met een wijntje door de steward?
    Kamperen was vroeger al leuk, dus dat is nostalgie en goed voor je sociale contacten.
    Volgende keer een kamer met eigen bad, wc en wastafel denk ik. Goed opletten dus.
    Ik twijfel er niet aan dat jullie genieten, dus...

Liefs, Pamela

• 27 Augustus 2016 - 17:46

Sonja:

Ha Marja, ik heb net met veel genoegen het verslag van jullie eerste dagen gelezen, enig om het allemaal zo op een afstandje mee te maken. Ik kijk al uit naar de andere berichtgevingen. En wat ziet die kreeftenschotel er smakelijk uit!

Groetjes, Sonja

• 28 Augustus 2016 - 13:00

Dylan Van Beek:

Hey oma maud echt heel leuk je verwend je jezelf wel veel hè ik zie dat je het heel erg veel naar je zin hebt maak het jezelf comfortabel en geniet ervan ik zie je snel weer ;).
    Groetjes
    Dylan

• 29 Augustus 2016 - 11:57

Tonny:

Wat leuk zo'n verslag! Waar werden jullie nu uiteindelijk mee verwend door de stewardess, ik kan het echt niet raden. Groetjes van Tonny

• 29 Augustus 2016 - 20:22

Teus:

Ja, dat bovenstaande vraag ik mij ook af, ben niet nieuwsgierig hoor. Groetjes en veel plezier Teus

• 29 Augustus 2016 - 20:30

Liesbeth:

Hoi Maud en Marja,

Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie hebben al veel gezien vanSan Francisco.
    De kreeftenschotel ziet er goed uit. Op naar de volgende avonturen!
    We hebben hier een hittegolf gehad. Zo te lezen was het bij jullie koeler.
    Groetjes, Liesbeth

• 30 Augustus 2016 - 14:20

Michael:

Hi Zussie,
    Gezellig hoor ....iedere morgen de Telegraaf....thanks // Moet wel een uurtje eerder op staan !! Groetje ~ ook aan Marja.