Moe - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu Moe - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Maud Stallvord - WaarBenJij.nu

Moe

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

13 April 2015 | Indonesië, Medan

Lieve allemaal,

We zijn in Medan. 24 uur geleden van huis vertrokken en nu in een hele andere wereld beland.
De reis is heel gesmeerd verlopen. Alles op tijd en ruime plaatsen in het vliegtuig. Met een korte overstaptijd in Singapore kwamen we rond kwart voor 9 in Medan aan, waar onze chauffeur ons op stond te wachten. Toen in een uur naar de stad gereden. Tjonge, wat een verkeer! En allemaal bromfietsen die tussen de auto's doorwriemelen. Het is gewoon voorrang nemen, ook voor de auto's want anders kom je er niet door. Dan nog de becaks (soort brommer met een overdekt zijspan). In het verkeer geldt het recht van de sterkste en verkeersregels kent men niet. Links rijden? vergeet het maar, het krioelt als mieren. Maar wij hebben alles overleefd. Hebben zelfs nog een sightseeing tour gemaakt, een hindoe tempel, een moskee, een boeddhistische tempel en een sultan paleis van binnen mogen aanschouwen. Genoeg cultuur voor vandaag.
Nu moe in het hotel neergeploft en wij gaan een tukkie doen. Eten? we hebben volgens mij 3 keer ontbeten, dus de lunch slaan we maar over.
Tot ons volgend verslag en lieve groet vanaf Sumatra.
M&M

• 13 April 2015 - 08:51

Fleur :

Zo, dat klinkt als een nogal heftige cultuurshock! Het nieuwe avontuur is begonnen...

• 13 April 2015 - 11:30

Jack Dekker:

M&M zijn inmiddels wel cultuurshocks gewend, dacht ik zo.
    Ik verbaas me wel iedere keer over de 'ondernemendheid' van de beide dames!
    Een goede reis verder en natuurlijk veel liefs.
    Jack

P.S. Wèl blijven genieten hè?

• 13 April 2015 - 16:22

Betty Duin:

Oh, Maud, het skipak hangt amper in de kast en weg is Maud op naar het volgende avontuur.
    Zit ik hier nog na te genieten van onze gezellige reis zit jij alweer in het vliegtuig. Pffft.
    Ik ga je volgen en wens je een hele mooie reis samen met Marja.
    Groeten ook van Ruud

• 13 April 2015 - 20:49

Michael:

Hoi Maud en Marja.
    Aardappeltijd is voorbij...vanaf heden Nassie - Nassie - Nassie. Gebruik alle zintuigen....vooral je neus..... heerlijk al die specerijen. Groet - Groet.

• 13 April 2015 - 21:45

Els V:

Maudje geniet samen met Marja van jullie reis in de Gordel van Smaragd

• 19 April 2015 - 18:59

Liesbeth:

Hoi Marja en Maud, Goed te horen dat de reis goed is verlopen. Jullie zitten nu echt in een andere wereld! Veel plezier en geniet ervan! Houd ons op de hoogte van jullie avonturen!

Maud

Hallo alle vrienden, familie en kennissen. Op naar de volgende spannende reis. Op 7 december stappen we weer in het vliegtuig en vliegen naar Costa Rica. Tussen 8 december en 18 december gaan we weer met z'n tweetjes op pad in Costa Rica. Op 18 december sluiten we ons aan bij de groep van Baobab en vertrekken dan via de diverse natuurparken naar Panama. Na enkele dagen gaan we weer richting het noorden en dan naar Nicaragua. Dat we veel moois zullen zien is zeker. Of we tijd over hebben om jullie te informeren moeten we afwachten. Maar.....ik heb nu een laptop mee, dus we gaan het proberen en daarbij zullen we zekere ook mooie foto's laten zien. Nog even wat voorbereiding en dan gaan we er weer op uit.

Actief sinds 13 Aug. 2009